מכון התקנים פירסם לאחרונה תקן ישראלי חדש עבור מערכת טעינה בכבלים של רכב חשמלי. התקן, ת"י 61851 חלק 1 מציג דרישות כלליות, המהוות בסיס להקמת תשתית טעינה לרכבים החשמליים בישראל.
פורסם תקן חדש למערכת טעינה לרכב חשמלי
מכון התקנים פירסם לאחרונה תקן ישראלי חדש עבור מערכת טעינה בכבלים של רכב חשמלי. התקן, ת"י 61851 חלק 1 מציג דרישות כלליות, המהוות בסיס להקמת תשתית טעינה לרכבים החשמליים בישראל. מטרתו של התקן היא להגדיר את שיטות הטעינה לרכב חשמלי תוך פירוט הדרישות הפונקציונאליות והחשמליות על-מנת להבטיח את רמת זמינות שירות הטעינה תוך שמירה על רמת בטיחות נאותה. התקן ישמש את כל הפועלים בענף הרכבים החשמליים בישראל, כגון: יבואני רכב, ספקי תשתית טעינה, ספקי החשמל, משרדי ממשלה והציבור בכלל.
סדרת התקנים הישראליים ת"י 61851 מתייחסת לציוד טעינה המותקן ברכב ומחוצה לו, לטעינת רכבי כביש חשמליים במתחי אספקה תקניים עד 1000 וולט זרם חילופין, ולאספקת חשמל לשירותים נוספים כלשהם ברכב, אם הדבר נדרש, בעת חיבור הרכב לרשת האספקה. התקן החדש דן גם בהיבטים כוללים ומצבי פעולה של הֶתקן האספקה ושל החיבור לרכב; בטיחות חשמל של מפעילים ושל גורמים במעמד צד שלישי, וכן אופייני ציוד האספקה לרכבי כביש חשמליים המספק זרם חילופין.
בנוסף, ת"י 61851 חלק 1 זהה לתקן IEC 61851-1, למעט השינויים והתוספות הלאומיים המצוינים בו כאשר עיקר השינויים הינם: התאמה לדרישות הבטיחות המפורטות בחוק החשמל ובתקינה ישראלית קיימת והבטחת אחידות על-ידי קביעת הדרישות למחברים הייעודיים לרכב חשמלי.
בעקבות פרסום התקן אמר מנכ"ל מכון התקנים, דני גולדשטיין: "התקן הישראלי, לטעינה בכבלים של רכב חשמלי, משלב אלמנטים יצירתיים לדוגמה שילוב דרישות למחברים ייעודיים לרכב חשמלי ולכן מהווה מוקד התעניינות לארגוני תקינה אחרים. אנו מעריכים כי התקן יאוזכר בתקנות שיוכנו על-ידי משרדי הממשלה האחראים על הסדרת תחום טעינת הרכב החשמלי בישראל".
האם התקן מתיחס למערעות טעינה בזרם DC או AC
מה תקן לכל אחד מהשיטות?