המשרד להגנת הסביבה השיק היום קמפיין הסברה שנתי בנושא "מתחילים לחשוב ירוק". את הקמפיין יוביל הקומיקאי טל פרידמן, כוכב התוכנית "ארץ נהדרת", המנהל חיים אקולוגיים בעצמו. פרידמן יעביר את המסרים והתכנים בצורה פשוטה והומוריסטית וידגים באמצעות מתן דוגמאות מחייו האישיים כיצד ניתן לחסוך כסף על ידי שמירה על איכות הסביבה.
השר גלעד ארדן וטל פרידמן-צילום: המשרד להגנת הסביבה
טל פרידמן ילמד אתכם לחשוב ירוק
המשרד להגנת הסביבה השיק אתמול קמפיין הסברה שנתי בנושא "מתחילים לחשוב ירוק". את הקמפיין יוביל הקומיקאי טל פרידמן, כוכב התוכנית "ארץ נהדרת", המנהל חיים אקולוגיים בעצמו. פרידמן יעביר את המסרים והתכנים בצורה פשוטה והומוריסטית וידגים באמצעות מתן דוגמאות מחייו האישיים כיצד ניתן לחסוך כסף על ידי שמירה על איכות הסביבה.
מטרת הקמפיין להוביל שינוי תפיסתי והתנהגותי בקרב הציבור בישראל בתחום הסביבה. בקמפיין המבוסס על האסטרטגיה "חיים ירוקים. כולם מרוויחים מזה", יוצג הרווח הכלכלי והסביבתי שקיים בהתנהגות סביבתית נכונה. מסגרת הקמפיין מוצעות לציבור שורה של פעולות שביצוען יכול לחסוך לכל משפחה למעלה מ-500 ₪ בחודש ו-6,000 ₪ בשנה.
קמפיין ההסברה המופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, יעסוק בחמישה נושאים עיקריים: חסכון בנייר, נהיגה ירוקה, קניה אחראית של מזון, ניקיון ברשות הרבים וחסכון בחשמל. במסגרתו, יועלו הבעיות הסביבתיות שנובעות מכל אחד מהתחומים, תוך מתן פתרונות קלים ליישום לאדם הפרטי בהגנה על הסביבה. הקמפיין מציג לראשונה את הקשר בין סביבה לכלכלה, וכיצד במספר צעדים פשוטים שכל אחד מאתנו יכול לסגל לעצמו ניתן לשמור על הסביבה ולחסוך כסף רב.
הקמפיין יכלול פריסת מדיה רחבה ויופיע על גבי שלטי חוצות, עיתונים, טלוויזיה, רדיו ואינטרנט. אתר האינטרנט,www.greenlife.gov.il אשר הוקם במיוחד עבור הקמפיין ומכיל טיפים רבים לגולשים כיצד להפוך את חיי היום יום לירוקים יותר. בנוסף, מתחם הפייסבוק של המשרד להגנת הסביבה יהיה אינטראקטיבי ויועלו בו תכנים הרלוונטיים לתכני הקמפיין.
אולי לא הבנתי אבל מה הכוונה לקרוא ל"ירוקים " קמצנים ? הקשבתי שוב ושוב ונשמע כאילו מדביקים לירוקים את התדמית קמצנים וה לא משהו חיובי אצל הישראלים….