מנכ"ל חברת בטר פלייס, שי אגסי הודיע כי בכוונתו להשיק באופן רשמי את הרכב החשמלי בישראל באוקטובר 2011. ההודעה נמסרה במהלך פרזנטציה של חברת רנו בכנס רכב של דויטשה בנק. במהלך הפרזנטציה הוצג דגם רכב הפלואנס החשמלי של החברה.
צילום: בטר פלייס
בטר פלייס תשיק את הרכב החשמלי בישראל בתוך פחות משנה
מנכ"ל חברת בטר פלייס, שי אגסי הודיע כי בכוונתו להשיק באופן רשמי את הרכב החשמלי בישראל באוקטובר 2011. ההודעה נמסרה במהלך פרזנטציה של חברת רנו בכנס רכב של דויטשה בנק. במהלך הפרזנטציה הוצג דגם רכב הפלואנס החשמלי של החברה.
דגם מכונית הפלואנס החשמלית מיוצר בטורקיה החל מחודש יוני האחרון. עד כה יוצרו כ-660 יחידות המיועדות לעמוד במבחני פיילוט ברחבי העולם. על פי נתונים של חברת רנו, ממצאי מבחנים קודמים שעברה המכונית בקיץ בישראל ובספרד, עולה כי טווח נסיעה רצוף של 182 קילומטר – 20 קילומטר יותר מהמתוכנן. בנוסף נציגי רנו מוסרים כי מחירי הדגם החשמלי צפויים להיות מקבילים לדגם הדיזל של הפלואנס.
חברת בטר פלייס הודיעה בכנס כי בכוונתה לרכוש כ-155 אלף רכבים מדגם הפלואנס החשמלי. במסגרת פרויקט הרכב החשמלי של החברה, מתכננת בטר פלייס בשלב הראשון לייבא עשרות כלי רכב חשמליים לצורך ניסוי ובחינה של כל מרכיבי הפתרון: עמדות הטעינה, תחנת החלפת הסוללה ומערכת ניהול ובקרה מתקדמת. בדרישות המחמירות של התקינה האירופית. כלי רכב אלה ישתמשו במערכות הטעינה והתשתית הקיימות, הפרוסות כיום במספר אתרים בארץ.
מודל הרכב החשמלי של בטר פלייס הוא בר יישום גם לגבי אירופה. לדבריו, על מנת שהפרויקט יצליח גם שם, מכיר מכוניות חשמליות לצרכן אמור להיות כ-15 אלף דולר בממוצע. במסגרת הפרויקט של בטר פלייס מחיר המכונית יכול לרדת, הודות להפרדה שעושה החברה בין מחיר הסוללה למחיר כלי הרכב.