רויקט מנהרות הכרמל ייפתח מחר בבוקר לתנועה, חמישה חודשים לפני המועד המתוכנן. באירוע השקה חגיגי שנערך היום באתר בנכחות ראש הממשלה, בינימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר התחבורה, ישראל כץ, נעשתה נסיעת מבחן ראשונה במנהרות.
אירוע השקת מנהרות הכרמל-צילום: סיון פרג'
מנהרות הכרמל ייפתחו לתנועה מחר בבוקר
פרויקט מנהרות הכרמל ייפתח מחר בבוקר לתנועה, חמישה חודשים לפני המועד המתוכנן. באירוע השקה חגיגי שנערך היום באתר בנכחות ראש הממשלה, בינימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר התחבורה, ישראל כץ, נעשתה נסיעת מבחן ראשונה במנהרות.
פרוייקט מנהרות הכרמל הינו פרויקט תשתיות בצפון הארץ הכולל שש מנהרות כפולות המקשרות בין שלוש נקודות מפתח מרכזיות בחיפה – הכניסה המזרחית לחיפה מהקריות והגליל, אזורי המגורים העיקריים של חיפה בנווה שאנן ובכרמל, והכניסה לעיר מכיוון דרום כלי רכב. גובה המנהרות 6.5 מטרים, רוחבן כ 10- מטרים ועומקן מגיע עד 200 מטרים מתחת לפני האדמה. במסגרת הפרויקט מוקם המחלף הגדול ביותר בישראל, הכולל שבעה גשרים בארבעה מפלסים.
בפרויקט משולבת מערכת בקרת תנועה, ניהול תנועה וניהול אירועי חירום מהמתקדמות בעולם. המערכת תדע לזהות עומסי תנועה ותאפשר לטפל בהם במקביל על-פי חומרתם, ובחלקם אף תטפל באופן אוטומטי. למערכת עמדות קצה במרכז הבקרה העירוני ובמרכזי השליטה של כוחות החירום. הפרויקט מתבצע בניהול של החברות אשטרום ושיכון בינוי.
באירוע השקת הפרויקט אמרה שרי אריסון, הבעלים של קבוצת אריסון, בעלת השליטה בשיכון ובינוי "פרויקט מנהרות הכרמל מצטרף לשורה של מגה פרויקטים שביצעה ומבצעת שכוןן ובינוי, כמו סלילת כביש 6 והקמת מתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם בחדרה.
חברת שיכון ובינוי חרטה על דגלה את נושא הקיימות, ופרויקט המנהרות כמו גם שאר הפרויקטים, הם דוגמה למיזמים שמיטיבים עם התושבים, מקלים על חייהם ברמה היומיומית וכמובן נעשים תוך שמירה על הסביבה".
נסעתי בכביש. באמת פרויקט רציני.