תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
מחקר חדש מוכיח: ספינות גרר היברידיות מפחיתות פליטת פחמן דו חמצני בנמלים בארה"ב
אירית אוליצקי 25 בנובמבר 2010 15:15 אין תגובות

אחרונה חלה עליה במודעות לפליטת פחמן דו חמצני בנמלי הים. לנמלים יש השפעה גדולה במיוחד על זיהום האוויר בסביבתם, זאת בשל שימוש בכלי שיט ובכלי רכב רבים הפולטים כמויות גדולות של פחמן לאוויר, כגון: ספינות גרר, סירות גייד, דחפורים, מעבורות ועוד. בניסיון להפחית את כמות הפחמן הנפלטת לאוויר, החלו נמלי הים של לוס אנג'לס ולונג ביץ' בארה"ב להשתמש בספינות גרר היברידיות. כעת, מחקר שנעשה באוניברסיטת קליפורניה הראה כי המעבר לספינות היברידיות אכן הוכיח את עצמו.

Print Friendly, PDF & Email
מחקר חדש מוכיח: ספינות גרר היברידיות מפחיתות פליטת פחמן דו חמצני בנמלים בארה"ב

ספינת גרר

מחקר חדש מוכיח: ספינות גרר היברידיות מפחיתות פליטת פחמן דו חמצני בנמלים בארה"ב

לאחרונה חלה עליה במודעות לפליטת פחמן דו חמצני בנמלי הים. לנמלים יש השפעה גדולה במיוחד על זיהום האוויר בסביבתם, זאת בשל שימוש בכלי שיט ובכלי רכב רבים הפולטים כמויות גדולות של פחמן לאוויר, כגון: ספינות גרר, סירות גייד, דחפורים, מעבורות ועוד. בניסיון להפחית את כמות הפחמן הנפלטת לאוויר, החלו נמלי הים של לוס אנג'לס ולונג ביץ' בארה"ב להשתמש בספינות גרר היברידיות. כעת, מחקר שנעשה באוניברסיטת קליפורניה (CU) הראה כי המעבר לספינות היברידיות אכן הוכיח את עצמו.

ספינות גרר בדרך כלל מונעות על ידי מנועים המוצתים על ידי דחיסת מי הים. חוזקם של המנועים גדול מאוד, יחסים לגודלן של הספינות עצמן. כך למשל, לספינות גרר גדולות, הפועלות במים עמוקים יש מנועים המגיעים ל-27,000 כוח סוס- כוח השווה למנוע של קטר הרכבת. לרוב, מנועים אלה מפעילים את הפרופלור של הספינה באופן מכני. בשל גודלם העצום, הם צורכים כמויות דלק גדולות ועל כן פולטים לאוויר כמות גדולה של גזים רעילים ומזהמים.

עד לאחרונה, נחשבו נמלי הים של לוס אנג'לס ולונג ביץ' לנמלים המזהמים ביותר בחוף הצפוני של ארה"ב, זאת על פי נתונים של מועצת המנהלים של משאבי האוויר של קליפורניה. כתוצאה מפליטת הפחמן הרבה שלהם, נוצר גידול במספר חולי מחלות נשימתיות וסרטן בקרב האוכלוסיה הגרה בסמיכות אליהם.

כעת נמלי הים הללו הם הראשונים בעולם המשתמשים בספינות גרר היברידיות. הספינות, העונות לשם "קרולין דורותי", מונעות על ידי 4 מנועי דיזל ו-126 סוללות סה"כ. עלותן כ-1.35 מיליון דולר, המגיעים ממימון משותף לנמלים ולמנהל המחוזי לשליטה על איכות האוויר.

מחקר שבוצע על ידי המרכז למחקר סביבתי של המחלקה להנדסה באוניברסיטת קליפורניה, בדק מה מידת האפקטיביות של ספינות הגרר החדשות בהפחתת פליטת פחמן דו חמצני בנמלים. על פי ממצאי המחקר, השימוש בספינות במהלך השנה שחלפה מאז שהחלו את פעילותן בינואר 2009 הפחית את פליטת הפחמן בכ- 27%. כמו כן, נרשמה ירידה גם ירידה של מעל 50% בפליטת תחמוצת חנקן.

מסקנת החוקרים היא ששימוש נרחב של נמלי הים בספינות היברידיות יתרום באופן משמעותי מאוד להפחתת זיהום האוויר במדינה אך עם זאת, בשל מחירן היקר של מנועים היברידיים לספינות ומספר בעיות טכניות בתפעולם שטרם נמצא להם פתרון הולם, חוזים החוקרים כי עוד יעבור זמן מה עד שהטכנולוגיה החדשה תאומץ על ידי נמלים נוספים.

Print Friendly, PDF & Email
CU אוניברסיטת קליפורניה לונג ביץ' לוס אנג'לס ספינה היברידית פליטת פחמן דו חמצני

אירית אוליצקי |להציג את כל הפוסטים של אירית אוליצקי


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס