שלושה חידושים שהוצגו לאחרונה ברחבי העולם, מבטיחים להפוך את השימוש באנרגיה סולארית לזמין, זול ויעיל יותר עבור הדורות הבאים.
שלוש המצאות חדשות שיובילו לשינוי בתעריפי האנרגיה הסולארית
אנרגיה סולארית נמצאת בשימוש כבר קרוב למאה שנה. בעשור האחרון, הודות לריבוי במחקרים בתחום, הוצגו חידושים טכנולוגיים רבים שתרמו להגברת הכדאיות הכלכלית של ייצור חשמל מאנרגיה זו. שלושה חידושים שהוצגו לאחרונה ברחבי העולם, מבטיחים להפוך את השימוש באנרגיה סולארית לזמין, זול ויעיל יותר עבור הדורות הבאים.
תאים סולאריים דקים במיוחד
כאשר מדברים על תאים סולאריים, לרוב מדמיינים פאנלים שחורים גדולים, עשויים אלומיניום המזכירים בצורתם חלון. אלה הם פאנלים גבישיים הנמצאים בשימוש במערכות סולאריות כבר עשרות שנים. מדבר בטכנולוגיה מגבילה מאוד בשל כמות האנרגיה הדרושה לייצור הפאנלים עצמם. תהליך זה מזכיר ייצור שביבים מסיליקון עבור מחשבים. הוא מצריך יידע טכני רב ומכונות שזוללות אנרגיה.
לעומת זאת, תאים סולאריים דקים הם קטנים יותר, בעלי צורת גלגל ותהליך ייצורם דומה להדפסה במדפסת. הליך זה מוזיל באופן משמעותי את מחיר החשמל הסולארי, עלותו קטנה פי 2 מהחשמל המיוצר במערכת עם פאנלים סולאריים גבישיים.
עד היום, השימוש בתאים דקים נעשה רק במערכות סולאריות עסקיות ובינוניות בלבד, אך כעת הטכנולוגיה הזאת הופכת זמינה גם ללקוחות קטנים יותר, היות וחברות סולאריות רבות ברחבי העולם מוציאות דגמים של הפאנלים החדשים לשוק. החברה הראשונה שייצרה פאנל דק הייתה חברת פירסט סולאר (First Solar) האמריקאית.
מיקרו-ממירים
הממיר הוא מרכיב חשוב מאוד של כל מערכת סולארית. תפקידו להפוך את החשמל הנקלט בפאנל הסולארי במתח זרם ישר (DC) לזרם חילופין (AC) בסינכרון מושלם עם רשת החשמל אליה מחוברת המערכת. הממירים הנמצאים בשימוש כיום הינם גדולים, יקרים ויוצרים כמות גדולה של חום לא מנוצל. בעזרת מיקרו- ממירים יכול הלקוח להתקין ממיר על כל פאנל סולארי ובכך לחסוך מקום וכסף. בנוסף, ממירים קטנים אלה יכולים לחסוך גם בזמן התקנת המערכת הסולארית.
בעתיד, יהיו ממירים חדישים אלו חלק בלתי נפרד מכל פאנל סולארי, כלומר, הלקוח יוכל לחבר את הפאנל ישירות לביתו או מכוניתו וכך לייצר חשמל סולארי ביתר קלות.
מתקנים גמיש לפאנלים סולאריים
לפחות 25% מעלות הציוד וכ-75% מעלות עבודת ההתקנה של מערכות סולאריות הולכים על מתקנים עליהם נמצאים הפאנלים הסולאריים. תהליך הרכבת המתקנים, הכולל הברגת ברגים למשטח הגג, חיבור החיווט החשמלי וקיבוע המתקן לגג הינו תהליך ארוך ומסוכן. המתקנים החדשים מכילים פחות חלקים, מה שמוזיל את מחיר המערכת באופן משמעותי וכן מקצר את הזמן הנדרש להתקנתה.
עלותן של המערכות הסולאריות כבר הופחתה מאוד במהלך 5 השנים האחרונות ובמהלך העשור הקרוב, צפויים המחירים לרדת שוב באופן משמעותי, הודות לעניין ההולך וגובר בעולם באנרגיות מתחדשות ובעיקר בתחום האנרגיה הסולארית.
שלום רב !!
שמי חיים פרץ
ברצוני להתיעץ עימכם בנושא תאים סולרים
יש ברשותי רכב שלא נוסע הרבה ולכן הסוללה לא נטענת ומדי פעם אני חייב להטעינה
אי לכך חשבתי על רעיון של תא סולרי בזמן שהרכב עומד
הרכב אמריקאי מצבר 12 וולט עד היום אני לא כל כך בטוח כמה אמפר יש האומרים 62 ויש האומרים 74 זה פחות מעניין אותה מה שיותר מעניין אותי זה ננניח המצבר 62 אמפר אני מבין שהתא הסולרי צריך להיות לפחות 17-18 וולט על מנת שיטעין את המצבר 8-10 אמפר . השאלה שלי היא כמה וואט צריך להיות התא הסולרי ???
האם 62 כמו המצבר ?? או שאין זה חשוב במיוחד תודה על התשובה ..