חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) חתמה היום על הסכם נוסף עם חברת החלוקה נגב גז לאזור הדרום, זאת לאחר שביום חמישי האחרון חתמה על הסכם ראשון עם חברת החלוקה לאזור המרכז.
נתג"ז תקים עבור נגב גז 2 מתקני גז בעלות כוללת של כ- 12 מיליון דולר
איור- נתג"ז
חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) חתמה היום על הסכם נוסף עם חברת החלוקה נגב גז לאזור הדרום, זאת לאחר שביום חמישי האחרון חתמה על הסכם ראשון עם חברת החלוקה לאזור המרכז. במסגרת ההסכם שנחתם עם חברת נגב גז תקים נתג"ז 2 מתקני PRMS וחיבורים ראשוניים למערכת ההולכה הארצית, בעלות כוללת של כ- 12 מיליון דולר. המתקנים והחיבורים יוקמו לצורך חיבור רשת החלוקה ללקוחות בינוניים באיזור הדרום למערכת ההולכה הארצית של גז טבעי.
במסגרת ההסכם נתג"ז תקים מתקני PRMS באשל הנשיא ובאזור התעשייה ברמת חובב. בעתיד צפויה נתג"ז להקים חיבורים נוספים לרשת החלוקה שבאזור הדרום. לאחר סיום ההקמה החברה צופה כי תצרוכת הגז הטבעי בדרום תגיע לכ – 1.0 BCM.
מנכ"ל נתג"ז: "ההסכמים שנחתמו עם חברות החלוקה במרכז ובדרום הם בעלי משמעות אדירה למשק. נתג"ז מוליכה כיום גז טבעי בשווי של 10 מיליון ₪ בכל יום, מהלך שחסך עד כה מאות מיליוני שקלים בעלות יצור החשמל והוריד דרמטית את זיהום האוויר שנפלט מתחנות הכוח והמפעלים הגדולים. עם חיבורם של המפעלים בינוניים והקטנים לשימוש בגז טבעי התעשייה הישראלית תתחזק וזיהום האוויר במרכזי התעשייה הגדולים של ישראל יפחת בצורה דרמטית."
במסגרת הסכם החלוקה שנחתם בשבוע שעבר עם חברת החלוקה סופר NG לאיזור המרכז, תקים נתג"ז ארבעה מתקני PRMS בעלות כוללת של כ- 20 מיליון דולר לצורך חיבור וחלוקת גז טבעי ללקוחות בינוניים באיזור המרכז. בשלב הראשון יוקמו שני מתקנים, ברידינג ובנשר ובשלב השני יוקמו מתקנים נוספים בנתב"ג ובשפדן. לאחר סיום ההקמה החברה צופה כי תצרוכת הגז הטבעי ממתקנים אלה תגיע לכ – 0.25 BCM.
נתג"ז הינה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה שהוקמה בשנת 2003. עם הקמתה העניקה הממשלה לנתג"ז רישיון להקמה והפעלה של תשתית הולכת הגז הטבעי למשך כשלושים שנים. במסגרת הרישיון מוליכה החברה גז טבעי לצרכנים המבקשים לצרוך גז טבעי בלחץ גבוה.
החברה פועלת בהתאם לתכנית-אב למשק הגז הטבעי אשר נבנתה על ידי רשות הגז הטבעי. על-בסיס תכנית-האב, תוכננה תמ"א לארבעה מקטעים מרכזיים: קו ימי (פעיל ממאי 2006), מרכזי (פעיל ממאי 2007), דרומי (פעיל מנובמבר 2009) וקו צפוני (בשלבי הקמה מתקדמים), אליהם צפוי להצטרף קו אשלים והקו המזרחי (הנמצאים בשלבי תכנון) וקו ירושלים, שהקמתו תחל בשנה הבאה.