תאגיד המיחזור ישקיע 25 מיליון שקל בתשתיות המיחזור וקמפיין הסברה
תאגיד המיחזור אל"ה יוצא בקמפיין הסברה רחב תחת הכותרת "זה טבעי שתמחזר" בהשקעה של 5 מיליון שקל. בנוסף ישקיע התאגיד 20 מיליון שקל בתשתיות המיחזור ברחבי הארץ בעקבות הרחבת חוק מיחזור הבקבוקים והחלתו על בקבוקי המשקה הגדולים. על פי החוק החדש, יעד איסוף הבקבוקים הגדולים של 1.5 ליטר יעמוד על 50% מסך הבקבוקים עד 2014.
לפי ההסכם בין המשרד להגנת הסביבה ויצרניות המשקאות, מחויב תאגיד המיחזור לעמוד ביעד איסוף של כ- 28% כבר בשנת 2010. תאגיד המיחזור מתכוון להציב עד סוף 2010 2,500 מתקנים חדשים ובכל שנה שאחרי כ- 4,000 מתקנים נוספים. בתאגיד המיחזור מקווים לעמוד ביעד באמצעות קמפיין הסברה שיושק תחת הסלוגן החדש – "זה טבעי שתמחזר" והוא יחליף את הקמפיין הישן "זה מטורף לא למחזר". הקמפיין יכלול טלוויזיה ורדיו.
לדברי נחמה רונן יו"ר תאגיד המיחזור. "400 אלף בקבוקי שתייה מובאים כיום למחזוריות מדי יום, סימן לכך שהציבור הישראלי מכיר בחשיבות המחזור ומבחינתנו זוהי התרומה מספר אחת לשמירה על הסביבה"
מתוצאות סקר שערך מכון גיאוקטוגרפיה עבור תאגיד המיחזור עולה כי 39% מבתי האב צורכים יותר מ-6 בקבוקים משפחתיים במהלך שבוע ממוצע, ו-22% עד 5 בקבוקים. 50% מהנשאלים נוהג להשליך בקבוקים למיחזור, 43% זורקים תמיד את הבקבוקים למתקן המיחזור ועוד 7% זורקים את רוב הבקבוקים. 38% ציינו כי אינם זורקים בקבוקים למתקן המיחזור. מי שלא מקפיד על מיחזור הבקבוקים ציינו כי הדבר נובע מכך שכלובי המיחזור רחוקים (36%), או שאין כלובי מיחזור בסביבת המגורים (34%). עוד 21% ציינו שהם פשוט מתעצלים.