משרד התשתיות הלאומיות פועל לקידומן של טכנולוגיות וחלופות שונות לתחבורה נקייה אשר מטרתן צמצום צריכת האנרגיה לתחבורה, צמצום עלויות חיצוניות הנובעות ממשק האנרגיה לתחבורה (כגון זיהום אוויר), גיוון סל הדלקים לתחבורה והפחתת התלות של המשק הישראלי ביבוא נפט גולמי.
משרד התשתיות הלאומיות מפרסם מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום הרכב החשמלי
רכב חשמלי בעמדת טעינה של בטר פלייס – צילום: שי אפשטיין
משרד התשתיות הלאומיות פועל לקידומן של טכנולוגיות וחלופות שונות לתחבורה נקייה אשר מטרתן צמצום צריכת האנרגיה לתחבורה, צמצום עלויות חיצוניות הנובעות ממשק האנרגיה לתחבורה (כגון זיהום אוויר), גיוון סל הדלקים לתחבורה והפחתת התלות של המשק הישראלי ביבוא נפט גולמי. לתחבורה המונעת בחשמל יש יתרונות וחסרונות מבחינת משק האנרגיה, איכות הסביבה והתחבורה והשלכות כלכליות ותכנוניות. התחבורה החשמלית הינה אחת מהחלופות המקודמות כיום על ידי חלק מחברות הרכב העולמיות וכן על ידי חברות תשתית, אנרגיה וטכנולוגיה.
מטרת שירותי הייעוץ היא בחינה בראייה כלכלית של חלופת התחבורה המונעת בחשמל, לצורך סיוע למשרד התשתיות הלאומיות בנושא זה. על היועץ לסייע לצוות המשרדי המוביל את הטיפול בהחדרת הרכב החשמלי למשק הישראלי וללוות אותו במתן חוות דעת כלכליות, מחקרי היתכנות וניתוחי שוק.
בין הנושאים העיקריים הנדרשים: סקירת החלופות המרכזיות כיום לתחבורה נקייה ולהפחתת זיהום האוויר וצריכת האנרגיה, סקירת מרכיבי חלופת תחבורה מונעת בחשמל (דרישות עיקריות מהרכב, התשתית הנדרשת מצד היזמים, ההיערכות הנדרשת מצד התשתיות הלאומיות כגון מערכת החשמל), אומדני צריכת אנרגיה לקטגוריית רכב פרטי לכלי הרכב החשמליים הקיימים או הנמצאים בפיתוח (סקירת ספרות מקצועית, חומר פרסומי והצהרות יזמים), אומדני השלכות סביבתיות בהתאם לצריכת האנרגיה המשוערת, בחינת היתכנות כלכלית מול חלופות תחבורה מונעות בדלק נוזלי (בנזין, דיזל, היברידי), בחינת השלכות כלכליות ברמה הלאומית (עלויות אנרגיה, הטבות מיסוי, עלויות תשתית ארצית), בדגש על השלכות בתחום משק האנרגיה ומערכת החשמל ועוד.