הישג בתחום התעופה הסולארית, מטוס הסולר אימפולס המונע באמצעות פנלים סולריים המותקנים על כנפיו, נחת בשוויצריה אחרי יממה ולילה של טיסה רצופה, מעל ל-24 שעות. אתמול, 7 ביולי, המריא מטוסו של ברטרנד פיקרד, סולר אימפולס משדה התעופה בבסיס הצבאי פאוורן (Payerne) שבמערב שוויצריה. השמיים היו בהירים והוא החל בטיסה במהירות של 35 ק"מ לשעה שהלכה והתגברה בהמשך. לפני המראתו של סולר אימפולס פיקרד מסביר: "המטרה היא לטוס ללא דלק, להראות שאנחנו יכולים לוותר על התלות באנרגיה פוסילית (נפט, גז ופחם) הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו".
לראשונה: מטוס סולארי טס במשך יום ולילה ברציפות
צילום: אתר solar impulse
מאת: מרלן-אביבה גרינפטר
הישג בתחום התעופה הסולארית, מטוס הסולר אימפולס המונע באמצעות פאנלים סולריים המותקנים על כנפיו, נחת בשוויצריה אחרי יממה ולילה של טיסה רצופה, מעל ל-24 שעות. אתמול, 7 ביולי, המריא מטוסו של ברטרנד פיקרד, סולר אימפולס משדה התעופה בבסיס הצבאי פאוורן (Payerne) שבמערב שוויצריה. השמיים היו בהירים והוא החל בטיסה במהירות של 35 ק"מ לשעה שהלכה והתגברה בהמשך. לפני המראתו של סולר אימפולס פיקרד מסביר: "המטרה היא לטוס ללא דלק, להראות שאנחנו יכולים לוותר על התלות באנרגיה פוסילית (נפט, גז ופחם) הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו".
על כנפיו הארוכות במיוחד של מטוס הסולר אינפולס הותקנו לא פחות מ-12,000 תאים סולרים להפקת חשמל. ארבע מנועים חשמליים בעוצמת 10 כוחות סוס כל אחד, משתמשים בחשמל הסולרי כדי להניע את המטוס. במשך היום גם נטענות סוללות הליתיום השוקלות כל אחת 400 ק"ג כדי לאפשר את הטיסה גם בלילה. המטוס טס בגובה של 8,500 מטרים וחברי צוות התפעול על קרקע שהיו אמורים להחליט האם להמשיך אחרי 13 שעות טיסה, החליטו להשלים את המשימה.
אתר אפוק טיימס