תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
פעילי גרינפיס טיפסו על ספינת פחם בלב ים במחאה נגד תחנת הכוח הפחמית באשקלון ונעצרו
נתי גרנץ 8 ביולי 2010 15:48 אין תגובות

לפני זמן קצר טיפסו פעילי גרינפיס על ספינת ענק, בדרכה לפרוק פחם בישראל. הפעולה במסגרת המאבק של גרינפיס נגד הקמתה של תחנת פחם נוספת באשקלון. גרינפיס: "מחירו האמיתי של הפחם גבוה בהרבה מכפי שמוצג, את המחיר האמיתי משלם הציבור".

Print Friendly, PDF & Email
פעילי גרינפיס טיפסו על ספינת פחם בלב ים במחאה נגד תחנת הכוח הפחמית באשקלון ונעצרו

פעילי גרינפיס טיפסו על ספינת פחם בלב ים במחאה נגד תחנת הכוח הפחמית באשקלון ונעצרו

פעילי גרינפיס על תורן אונית הפחם – צילום: באדיבות גרינפיס

לפני זמן קצר טיפסו פעילי גרינפיס על ספינת ענק, בדרכה לפרוק פחם בישראל. הפעולה במסגרת המאבק של גרינפיס נגד הקמתה של תחנת פחם נוספת באשקלון. גרינפיס: "מחירו האמיתי של הפחם גבוה בהרבה מכפי שמוצג, את המחיר האמיתי משלם הציבור".

הפעילים זינקו הבוקר אל סירות הגומי המתנפחות והתקרבו לעבר דופן ספינת ענק עמוסה בפחם, המיובא מדרום-אפריקה, העושה את דרכה לישראל. הפעילים טיפסו עליה בסולם חבלים ועלו על הסיפון בניסיון לעכב את משלוח הפחם לארץ. הפעילות מור לוי וג'ואנה ג'ונס מישראל והפעיל יינס לואו מגרמניה, התבצרו על התורן הראשי של ספינת הפחם "Orient Venus" ,ודרשו מקברניטה לעצור את הספינה ולמנוע את כניסת הפחם המזהם לישראל. המשטרה התערבה כאשר הספינה היתה מול חופי חדרה, עצרה את 3 הפעילים והורידה אותם מהספינה.

מור לוי, 22, פעילת גרינפיס: "זה נכון שהפעולה שלנו לא שגרתית ואולי אפילו קיצונית, לצערי אין לנו ברירה. ההתעקשות להפיק אנרגיה מפחם קיצונית הרבה יותר. הממשלה פוגעת בי ובקרובים לי! אני מאמינה שכל אחד מאיתנו יכול להשפיע – אפשר גם להשפיע מהבית על ידי חסכון בחשמל שייתר את הצורך בהקמת תחנה נוספת".

נילי גרוסמן מנהלת קמפיין האנרגיה של ארגון גרינפיס בישראל, שהשתתפה בפעילות של ספינת גרינפיס, מסרה: "הפחם הוא דלק מיושן ומסוכן ומחירו האמיתי גבוה מאד. כולנו משלמים את מחיר הפחם שכולל נזק בריאותי, זיהום אוויר, שינויי אקלים, כל אלה מהווים נטל כבד על האזרח מן השורה. הציבור משלם את מחירו האמיתי של הפחם. אנחנו נמשיך להיאבק עד לביטולה המוחלט של תחנת הפחם המזהמת".

מחירו האמיתי של הפחם

דו"ח חדש "מחירו האמיתי של הפחם" שפרסם לאחרונה ארגון גרינפיס קובע כי מחירה של תחנת פחם, בחישוב לטווח ארוך, גבוה פי 2 ממחירה של תחנה סולארית. ממצאי הדו"ח מפריכים את טענות חברת החשמל אשר לגרסתה הפחם הוא הדלק הזול ביותר. שרי הממשלה מקבלים תמונה מעוותת, כאשר מה שמוצג בפניהם הוא רק מחיר השוק של הפחם, ללא כל העלויות הנלוות.

לנוכח הפרסומים האחרונים לפיהן חברת החשמל שוקלת אפשרות להפעיל את התחנה המתוכננת בפחם ובגז לסירוגין עפ"י שיקולי מחיר השוק, אמרה נילי גרוסמן: "תחנה דו-דלקית תהווה תחנת פחם לכל דבר. על שרי הממשלה לשמור על ערנות ולא ליפול בפח. עליהם למנוע אישור של תחנה דו- דלקית. תחנה כזו עלולה בקלות להפוך בפועל לתחנת פחם מזהמת – לה מתנגד הציבור באלפיו". ארגון גרינפיס מנהל מאבק ציבורי לביטול תחנת הפחם באשקלון כ- 6.5 שנים. לפני כשנה נאספו כ- 20,000 מכתבי התנגדות מהציבור בדרישה לביטול התחנה, מספר שיא שטרם נראה כמותו בוועדות התכנון בישראל.

Print Friendly, PDF & Email
Orient Venus גרינפיס הפחמית באשקלון זיהום אוויר מחירו האמיתי של הפחם נילי גרוסמן פחם פרוייקט D תחנת כוח פחמית

נתי גרנץ |להציג את כל הפוסטים של נתי גרנץ


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס