חברת דור אלון גז השיקה היום (א') את תחנת התדלוק בגז הראשונה באילת. בחודשים הקרובים צפויה דור אלון גז לפתוח תחנות בירושלים, נתניה, קרית שמונה ודבירה( בין גדרה לבאר שבע) בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים. הביקוש לפתיחת תחנת תדלוק בגז באילת גבר בחודשים האחרונים אחרי שנהגי מוניות רבים החלו להסב את רכבם לגז.
דור אלון השיקה את תחנת התדלוק בגז הראשונה באילת
מנכ"ל דור אלון גז, אלי משגב ויו"ר אלון דור גז, שרול בן יעקב בטקס ההשקה – צילום: יח"צ
חברת דור אלון גז השיקה היום (א') את תחנת התדלוק בגז הראשונה באילת. בחודשים הקרובים צפויה דור אלון גז לפתוח תחנות בירושלים, נתניה, קרית שמונה ודבירה( בין גדרה לבאר שבע) בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים. הביקוש לפתיחת תחנת תדלוק בגז באילת גבר בחודשים האחרונים אחרי שנהגי מוניות רבים החלו להסב את רכבם לגז.
לדברי אלי משגב, מנכ"ל דור אלון גז, פתיחת התחנה באילת תספק פתרון לרכבים רבים המונעים בגז ולאלה ששקלו להסב את רכבם לגז, בשל הרחבת הפריסה לנקודה הדרומית ביותר בישראל. "רב האנשים מדברים על פתרונות בעתיד, אנחנו מדברים על פתרונות בהווה. הגפ"מ מעניק פתרון סביבתי וכלכלי מוכח ובעולם כבר הפנימו את זה. חברות ליסינג רבות מביעות עניין בהסבה לגפ"מ, בייחוד חברות השמירה שהשכילו להבין את החיסכון הכלכלי הגלום במעבר מבנזין לגז."
חברת "גזפרו" המתמחה בהסבת רכבים לתדלוק בגפ"מ (גז פחמימני מעובה) פתחה לפני כחודש סניף באילת. מנכ"ל החברה אודי תמיר, מציין כי מאז הפתיחה ישנו ביקוש גובר של רכבים ובעיקר של נהגי מוניות שהפנימו את הפוטנציאל הגלום בגפ"מ ואת החיסכון של אלפי שקלים מידי שנה.
משרד התחבורה מקדם את המעבר לתחבורה המונעת בגז
שר התחבורה ישראל כ"ץ התחייב בעבר להגדיל את כמות הרכבים המונעים בגז ולמנוע מיסוי נוסף כפי שדרשו במשרד האוצר. מחיר ליטר גז עומד כיום על 3.32 שקלים לליטר, לעומת ליטר בנזין שמחירו עומד על 6.35 שקלים, פער של כ- 50% במחיר. עלות התקנת מערכת גז לרכב עומדת על 8,000 שקלים וההתקנה אפשרית בכל רכב משנת ייצור 96 ומעלה. החזר ההשקעה נעשה כבר אחרי 30,000 ק"מ.
בישראל כיום ישנן כ-50 תחנות תדלוק בגז, 23 מתוכן ברשת ל"דור אלון גז" ששמה לה למטרה לקדם את נושא הגפ"מ ( גז פחמימני מעובה) בישראל. לגז יתרונות מובהקים בתחום איכות הסביבה, הוא מאפשר פעולה שקטה מאוד של המנוע וגורם לזיהום סביבתי מינימאלי שכן בעירתו קרובה לשלמות. אחד החסמים הגדולים ביותר בתחום המעבר לגז אוטומאטיבי הוא הפחד מגז, אך מחקרים רבים שנעשו ברחבי העולם מוכיחים את ההיפך: מיכל הגז חזק ועמיד יותר מאשר מיכל הדלק ברכב, ולמקרה של תאונה, הוא נבנה באפיוני יכולת גבוהה יותר לספיגת זעזועים לעומת מיכלי הדלק, כך שהוא הרבה פחות מסוכן מבנזין.
הגפ"מ בהשוואה לבנזין וסולר, מאריך את חיי המנוע בכך שמפחית את משקעי הפחמן שגורמים לבלאי מואץ של המנוע. מבחינת רמת הביצועים של המנוע אין כל שינוי במעבר מבנזין לגז. פליטות גזי החממה מכלי רכב בפרט ותחבורה בכלל מהווים כ-25% מפליטת גזי החממה בעולם ( כ- 5 מיליארד טון מתוך 25 מיליארד טון ) – והם גדלים בקצב מהיר . לטענת דור אלון הגפ"מ האוטומטיבי הינו הפתרון הזמין, המיידי, הפשוט והנפוץ ביותר מול כל הפתרונות האחרים בעולם כמו CNG, אתנול ,ביו דיזל וכד'. וכי יצרני הרכב בעולם הבינו זאת ומזה כשנתיים שהן מציעות כפתרון רכב גפ"מ בסלון המכירות שלהם.