מורה שוויצרי הרפתקן בשם לואיס פלאמר הוא הראשון שהקיף את העולם במכונית סולארית. במהלך המסע לאורך 52 אלף קילומטר ביקר פלאמר ב-38 מדינות מסביב לעולם במשך 17 חודשים שהסתיים בועידת האו"ם בנושא אנרגיה ירוקה והתחממות כדור הארץ שהתקיימה בעיר פוזנאן
מורה שוויצרי הרפתקן בשם לואיס פלאמר הוא הראשון שהקיף את העולם במכונית סולארית. במהלך המסע לאורך 52 אלף קילומטר ביקר פלאמר ב-38 מדינות מסביב לעולם במשך 17 חודשים שהסתיים בועידת האו"ם בנושא אנרגיה ירוקה והתחממות כדור הארץ שהתקיימה בעיר פוזנאן. במכונית הסולארית של פאלמר יש מקום לשני נוסעים בו זמנית ואת יתרון זה ניצל ההרפתקן השויצרי כדי להסיע אישים מפורסמים שבינהם היו מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, הנסיך אלברט ממונקו, ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג ומפיק הסרטים הידוע גיימס קמרון.
בפיתוח המכונית הסולארית השקיע פלאמר כ-600 אלף דולרים בהם יכל לרכוש שני מכוניות פרארי חדשות, פלאמר מבטיח כי בשנה הבאה יקיף את העולם ב-80 יום עם מכונית ירוקה בת שישה גלגלים שתונע ממקורות מתחדשים אחרים כמו מימן ואנרגיית הרוח. לדבריו מחירה של מכונית בייצור מסחרי היה עולה לרוכש הפונציאלי לא יותר מ-20 אלף דולרים. החומרים למכונית בלבד נאמדים ב-12,620 דולר ועוד 5,048 דולר יידרשו ללוחות הסולאריים בלבד.
דרך ארוכה לייצור מכונית סולארית מסחרית
מכונית סולארית ממירה את אנרגיית השמש באמצעות תאים סולאריים פוטוולטאיים המייצרים חשמל להנעת המכונית במקום להשתמש במנוע הפועל על דלק מאובנים הגורם להתחממות כדור הארץ, טכנולוגיה זו עדיין נחשבת ללא מעשית בקנה מידה רחב בגלל מספר גורמים. המחיר היקר לייצור המכונית, השטח הגדול הנדרש לפאנלים הפוטו וולטאים כדי לייצר חשמל הנדרש להנעה של המכונית במהירות סבירה והבעיה העיקרית היא אי זמינות הרכב כאשר אנרגיית השמש אינה זמינה כמו בימים גשומים או מעוננים ובלילה.
מכוניות סולאריות נבנות במקומות שונים בעולם לקראת תחרויות של מכוניות מרוץ סולאריות. בעיר דארווין שבאוסטרליה מתקיים מדי שנה מירוץ באורך של 3,000 ק"מ החוצה את היבשת האוסטרלית בהשתתפות נציגי 32 מדינות מרחבי העולם היוצאים למסע מהעיר דארווין בצפון היבשת עד לעיר אדלייד שבדרום. המירוץ האחרון התקיים במשך ארבעה ימים, 9 שעות ביום, ובו זכו נציגי המשלחת היפנית.
מכוניות מירוץ סולאריות במסע חוצה יבשת אוסטרליה
בשנת 2007 ייצרה חברת ונטורי הצרפתית שני כלי רכב סולאריים שנקראו בשם אקלרקטיק ואסטרולאב, בניסוי שערכה החברה הגיעה האסטרולאב למהירות של 110 קמ"ש מתוך מהירות מקסימלית של 120 קמ"ש. לטענת היצרן התוצאה המרשימה נזקפת לזכות משקלה של המכונית העומד על כ-280 ק"ג בלבד. כיום מיועדת המכונית לנוסע אחד בלבד ובעתיד ייתכן שלאחר הפקת לקחים תפתח היצרנית מכונית גדולה יותר שכוללת מקום לנוסעים נוספים.