תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
להקיף את העולם במכונית סולארית
מערכת תשתיות 25 באפריל 2010 18:14 אין תגובות

מורה שוויצרי הרפתקן בשם לואיס פלאמר הוא הראשון שהקיף את העולם במכונית סולארית. במהלך המסע לאורך 52 אלף קילומטר ביקר פלאמר ב-38 מדינות מסביב לעולם במשך 17 חודשים שהסתיים בועידת האו"ם בנושא אנרגיה ירוקה והתחממות כדור הארץ שהתקיימה בעיר פוזנאן

Print Friendly, PDF & Email
להקיף את העולם במכונית סולארית

מורה שוויצרי הרפתקן בשם לואיס פלאמר הוא הראשון שהקיף את העולם במכונית סולארית. במהלך המסע לאורך 52 אלף קילומטר ביקר פלאמר ב-38 מדינות מסביב לעולם במשך 17 חודשים שהסתיים בועידת האו"ם בנושא אנרגיה ירוקה והתחממות כדור הארץ שהתקיימה בעיר פוזנאן. במכונית הסולארית של פאלמר יש מקום לשני נוסעים בו זמנית ואת יתרון זה ניצל ההרפתקן השויצרי כדי להסיע אישים מפורסמים שבינהם היו מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, הנסיך אלברט ממונקו, ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג ומפיק הסרטים הידוע גיימס קמרון.

בפיתוח המכונית הסולארית השקיע פלאמר כ-600 אלף דולרים בהם יכל לרכוש שני מכוניות פרארי חדשות, פלאמר מבטיח כי בשנה הבאה יקיף את העולם ב-80 יום עם מכונית ירוקה בת שישה גלגלים שתונע ממקורות מתחדשים אחרים כמו מימן ואנרגיית הרוח. לדבריו מחירה של מכונית בייצור מסחרי היה עולה לרוכש הפונציאלי לא יותר מ-20 אלף דולרים. החומרים למכונית בלבד נאמדים ב-12,620 דולר ועוד 5,048 דולר יידרשו ללוחות הסולאריים בלבד.

דרך ארוכה לייצור מכונית סולארית מסחרית

מכונית סולארית ממירה את אנרגיית השמש באמצעות תאים סולאריים פוטוולטאיים המייצרים חשמל להנעת המכונית במקום להשתמש במנוע הפועל על דלק מאובנים הגורם להתחממות כדור הארץ, טכנולוגיה זו עדיין נחשבת ללא מעשית בקנה מידה רחב בגלל מספר גורמים. המחיר היקר לייצור המכונית, השטח הגדול הנדרש לפאנלים הפוטו וולטאים כדי לייצר חשמל הנדרש להנעה של המכונית במהירות סבירה והבעיה העיקרית היא אי זמינות הרכב כאשר אנרגיית השמש אינה זמינה כמו בימים גשומים או מעוננים ובלילה.

מכוניות סולאריות נבנות במקומות שונים בעולם לקראת תחרויות של מכוניות מרוץ סולאריות. בעיר דארווין שבאוסטרליה מתקיים מדי שנה מירוץ באורך של 3,000 ק"מ החוצה את היבשת האוסטרלית בהשתתפות  נציגי 32 מדינות מרחבי העולם היוצאים למסע מהעיר דארווין בצפון היבשת עד לעיר אדלייד שבדרום. המירוץ האחרון התקיים במשך ארבעה ימים, 9 שעות ביום, ובו זכו נציגי המשלחת היפנית.

מכוניות מירוץ סולאריות במסע חוצה יבשת אוסטרליה

בשנת 2007 ייצרה חברת ונטורי הצרפתית שני כלי רכב סולאריים שנקראו בשם אקלרקטיק ואסטרולאב, בניסוי שערכה החברה הגיעה האסטרולאב למהירות של 110 קמ"ש מתוך מהירות מקסימלית של 120 קמ"ש. לטענת היצרן התוצאה המרשימה נזקפת לזכות משקלה של המכונית העומד על כ-280 ק"ג בלבד. כיום מיועדת המכונית לנוסע אחד בלבד ובעתיד ייתכן שלאחר הפקת לקחים תפתח היצרנית מכונית גדולה יותר שכוללת מקום לנוסעים נוספים.

Print Friendly, PDF & Email
לואיס פלאמר מכוניות סולאריות מכונית סולארית מרוץ מכוניות סולאריות רכב סולארי

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס