חברת המוניות הונומארו לימוזין מטוקיו מגייסת לשורותיה את "מונית אפס פליטות" כדי להקטין את טביעת הרגל האקולוגית שלה ולהציג תדמית ירוקה. בשימוש במונית החשמלית, החברה כבר אינה פולטת פחמן דו-חמצני אך חייבת להטעין את הסוללה אחרי נסיעה של 160 ק"מ.
מאת: אמיר טלאי – אפוק טיימס
"מונית אפס פליטות" היא גרסה חדשה של מכונית האי-מיאב,( i-Miev ) החשמלית של חברת מיצ'ובישי היפנית, המופעלת אך ורק על ידי סוללה חשמלית.
חברת המוניות הונומארו לימוזין מטוקיו מגייסת לשורותיה את "מונית אפס פליטות" כדי להקטין את טביעת הרגל האקולוגית שלה ולהציג תדמית ירוקה. בשימוש במונית החשמלית, החברה כבר אינה פולטת פחמן דו-חמצני אך חייבת להטעין את הסוללה אחרי נסיעה של 160 ק"מ. הסוללה של המוניות נטענת בשמונים אחוז מהקיבולת שלה, בחצי שעה בלבד באמצעות מטען מהיר במיוחד, לעומת זאת הטעינה בשקע שבכל בית רגיל מצריכה שבע שעות.
"אם חברות מוניות אחרות בעיר כמו טוקיו היו עוברות לשימוש במכוניות חשמליות, אני חושב שמספר המכוניות החשמליות בערים גדולות אחרות כמו לונדון, ניור יורק ולוס אנג'לס היה אף הוא עולה" אומר קזוהירו טומיטה מחברת הונומארו לימוזין.
מוניות יפניות רבות נוסעות על גז נוזלי שהוא ידידותי לסביבה יותר מאשר הבנזין. אבל חברת הונומארו לימוזין מקווה שתוכל להמשיך ולהשתמש בחשמל שהוא זול הרבה יותר מבנזין, וכך גם להוזיל את התעריפים ללקוחותיה ולא רק להאבק נגד התחממות כדור הארץ. בינתיים המוניות החשמליות משרתות רק את העיר טוקיו מאחר ואין מספיק תחנות הטענה מחוץ לבירת יפן.
אתר אפוק טיימס