בעקבות גילוי מאגרי הגז הגדולים מול חופי ישראל בקידוחי "תמר" ו"דלית" מקדם משרד התשתיות תקנות שיאפשרו הנעת אוטובוסים ומשאיות בגז טבעי. הסבת המנועים לשימוש בגז תוזיל את עלויות התדלוק ותפחית משמעותית את פליטת המזהמים מכלי רכב גדולים.
בישראל נעים היום על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטסיסטיקה כ־2.4 מיליון כלי רכב, מתוכם כ־360 אלף משאיות וכ־16 אלף אוטובוסים. כלי הרכב מייצרים כ- 95% מפליטות הפחמן החד־חמצני וכ־28% מפליטות תחמוצות חנקן משריפת דלקים (תחנות הכוח לייצור חשמל מונעות בפחם). הסבת כלי רכב פרטיים אינה כדאית כלכלית היות ודחיסות הגז במיכל האחסו מאפשר לרכב נסיעה של 200 קילומטר בלבד ולכן החליטו במשרד התשתיות להתמקד בהסבת כעלי רכב כבדים להם מיכל גז גדול יותר המאפשר נסיעה למרחקים ארוכים. בשלב הבא מתכננים במשרד התשתיות לעודד הסבת כלי רכב פרטיים בהם השימוש העיקרי הוא לנסיעות קצרות לשימוש בגז טבעי.
שוק התדלוק הקיים בגז בארץ מתבסס כרגע על גז פחממני מעובה (גפ"מ) השונה מגז טבעי ובעל ניצולת אנרגיה פחותה מזו של בנזין. בעולם נפוץ השימוש בגז טבעי דחוס להנעת רכבים כתחליף לבנזין במקומות רבים. בארה"ב איטליה ורוסיה חלק מהתחבורה הציבורית מונעת בגז טבעי מזה שנים אך בישראל התעכב השימוש בגז בגלל הצורך בתקנות שיסדירו את הובלת לאחסנת הגז בצורה בטיחותית. לפני כשלושה שבועות אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תיקוני בטיחות ורישוי בצו הגז להובלת ואחסנת הגז בתחנות הדלק.