חברת Better Place משיקה היום (ב') מרכז הדגמה ראשון מסוגו בעולם אשר מאפשר לציבור לחוות את המעבר לתחבורה חשמלית ותרומתה לאיכות הסביבה ולחוות נהיגה במכונית חשמלית. Better Place Center נבנה במתחם פי גלילות, בתוך אחת משתי החביות האחרונות שנותרו במקום, שהיוותה חלק ממערך אספקת הדלק במדינת ישראל, ושומרה במהלך ההקמה במלואה. המרכז, ששטחו כ-750 מ"ר, כולל חללי חוויה משוכללים ומסלול לנהיגת התנסות במכונית חשמלית. המרכז צפוי לארח עשרות אלפי מבקרים מישראל והעולם בשנה הראשונה.
מימין לשמאל: שי אגסי, משה קפלינסקי ועידן עופר בטקס חניכת מרכז המבקרים בגלילות – צילום: סיון פרג'
חברת Better Place השיקה אתמול (א') מרכז הדגמה ראשון מסוגו בעולם אשר מאפשר לציבור לחוות את המעבר לתחבורה חשמלית ותרומתה לאיכות הסביבה ולחוות נהיגה במכונית חשמלית. Better Place Center נבנה במתחם פי גלילות, בתוך אחת משתי החביות האחרונות שנותרו במקום, שהיוותה חלק ממערך אספקת הדלק במדינת ישראל, ושומרה במהלך ההקמה במלואה. המרכז, ששטחו כ-750 מ"ר, כולל חללי חוויה משוכללים ומסלול לנהיגת התנסות במכונית חשמלית. המרכז צפוי לארח עשרות אלפי מבקרים מישראל והעולם בשנה הראשונה.
Better Place Center מהווה שלב חשוב בתהליך ההשקה המסחרית של החברה, בארץ ובעולם, וצעד נוסף בדרך למימוש הפתרון. במרכז מוזמן הציבור להיחשף ולהתנסות בכל מרכיבי הפתרון של החברה: מכונית שהיא 100% חשמלית – מונעת בסוללה בלבד; תשתית טעינה רחבה הכוללת עמדות טעינה ואת טכנולוגיית החלפת הסוללה; מערכת תמיכה לנהג הכוללת תמיכה ממוחשבת לנהג מכל מקום ובכל עת, באמצעות תכנה ייחודית שמפתחת Better Place.
מובילים את ההתנתקות מהתלות בנפט
המרכז עונה על שאלות רבות אשר נשאלות מידי יום ומנפץ מיתוסים נפוצים בעולם התחבורה, האקולוגיה והתלות העולמית בנפט. המבקר יזכה לחוויה אישית מעצימה שמאפשרת לו להפוך לשותף לחזון ומעודדת את היחיד והקבוצה לקחת חלק בשינוי עולמי. חוויית המרכז כולה מבוססת על היכולת של כל אחד לבצע שינוי חשיבתי והתנהגותי ולהשפיע על עתידו, על עתיד ילדיו ועל עתיד העולם כולו.
משה קפלינסקי, מנכ"ל Better Place Israel אמר היום כי "זוהי נקודת ציון חשובה בהתפתחות החברה, המרכז יאפשר חוויה והיכרות בלתי אמצעית עם המכונית החשמלית". קפלינסקי חשף היום נקודת ציון נוספת, חתימה על שותפות אסטרטגית עם חברת "דור אלון", בתחנותיה עתידים לפרוס את תחנות החלפה. "המשק הוכיח את השותפות שלו לחזון המכונית החשמלית, עד כה חתמנו על הצהרות כוונות עם כ- 90 חברות מובילות בישראל " הוסיף קפלינסקי.
שי אגסי, מייסד ומנכ"ל Better Place ציין כי "זהו המרכז הבינלאומי הראשון לחוויית והדגמת המכונית החשמלית, יש עניין עולמי עצום סביב ישראל. הרנו פלואנס החשמלית, המכונית החשמלית הראשונה בפס ייצור רחב, שתשווק בישראל בסוף 2011, מוצגת עתה במרכז בישראל".
עידן עופר, יו"ר החברה לישראל ויו"ר Better Place אמר כי "הגיוס האחרון בהובלת HSBC מצביע על הבנה עמוקה של משקיעים ברחבי העולם במודל של Better Place" עופר ציין כי "עתה תפעל החברה לחדירה לשווקים חדשים ביניהם , שווקים באירופה ובאסיה…"
מרכז מידע ומולטימדיה
הסיור במרכז נפתח במצגת מולטימדיה מרתקת, המשלבת צפייה במסך היקפי ענק, מסכי הולוגרמה ומסכים אישיים והכול בישיבה על גבי מושבי רכב מקוריים שמוחזרו במיוחד למרכז מכלי רכב שיצאו משימוש.
בהמשך יוכל כל מבקר להתנסות באופן אישי בנהיגה במכונית חשמלית, להתנסות בטעינה ובמערכות הרכב ולבחון את יתרונות הרכב וחוויית הנהיגה המשודרגת. הנהיגה מתבצעת לאורך מסלול יעודי של קילומטר וחצי במכונית מסוג רנו, אב טיפוס למכונית החשמלית ביצור המוני, המוצג כרגע על דגם מסוג לגונה. בהמשך צפויים להגיע להתנסות במרכז גם הרכבים הראשונים מפס היצור של דגם ה- Fluence ze, העתידים להימכר בישראל בשנת 2011.
לאחר הנהיגה, מצפה למבקרים חוויה אינטראקטיבית נוספת, שבמסגרתה יוצגו כל פעילות Better Place בישראל, ותתאפשר למבקרים לקחת חלק פעיל בבחירה של מיקומי תשתית עתידית והצטרפות לקהילת Better Place העולמית. בחלל הכניסה ממוקם ה-switchers’ zone בו יכול כל מבקר לקבל מידע אישי מנציג החברה בכל עת ואף להצטרף לרשימת ההמתנה להזמנה מוקדמת של המכונית החשמלית.
דפנה אגסי, סמנכ"ל השיווק של החברה: "מרכז המבקרים משלב בין למידה התנסות וחווייה רגשית, מדובר בחוויה שלא נראתה ובאפשרות בלתי אמצעית להבין ולהכיר מקרוב את המכונית החשמלית, לראשונה בישראל".
הביקור במרכז המבקרים מיועד לקהלים רחבים מהארץ ומהעולם בקבוצות וביחידים ולכל מי שהנושא קרוב לליבו. הביקורים הראשונים במרכז שמורים לשותפים לחזון החברה ולמשלחות המיועדות להגיע לביקור מחו"ל, וכבר הוזמנו ביקורים רבים לחודשים הקרובים. כמו כן הוקצו מועדי ביקור עבור תלמידים וחיילים מתוך רצון לאפשר גם לדור הצעיר לבקר ולקחת חלק בחזון.
Better Place Center יהיה פתוח לקהל הרחב החל מה-14 בפברואר, בתום שבוע אירועי השקה. משך הביקור במרכז המבקרים הוא כשעה וחצי, בקבוצות של עד 25 איש.
למידע נוסף
יש להזמין ולתאם ביקור מראש באמצעות אתר האינטרנט www.betterplc.co.il
שעות הביקור במרכז המבקרים:
ימים א', ג', ה' 9:00-17:00
ימים ב', ד' 9:00-19:00
יום ו' 9:00-13:00
אחלה קונספט יש לבטר-פלייס.
מתחילה כאן מלחמת טכנולוגיות בין בטר-פלייס לבין שברולט שמפתחת את הvolt.
מעניין יהיה להסתכל אחורה על היריבות בעוד חמש שנים…
עידן עפר הוא זה שבאמצע