ענקית האינטרנט גוגל, הצורכת כמויות אדירות של חשמל להפעלת מרכזי הנתונים הממוחשבים שלה, הקימה בחודש שעבר חברה בת בשם גוגל אנרג'י. החברה החדשה הגישה לוועדה הרגולטורית הפדרלית לאנרגיה (FERC) בקשת רישיון לקניית ומכירת חשמל בדומה לרישיון הניתן לחברות החשמל בארה"ב.
גוגל מסרה כי אין לה תוכניות להפוך לחברה לייצור חשמל. וכי היעד העיקרי של גוגל הוא להשיג גמישות ברכישת אספקת אנרגייה מתחדשת למרכזי הנתונים זוללי החשמל שלה.
גוגל משקיעה רבות בשנים האחרונות בפרויקטים לאנרגיה מתחדשת דרך חטיבות התרומות והון הסיכון שלה. החברה פתחה גם במספר פרויקטים ושותפויות הנדסיות, בין השאר כדי לקדם את מכוניות ההיברידיות הנטענות ולסייע לפתח אנרגיה מתחדשת זולה יותר מפחם. בין היתר מפתחת גוגל עם חברת E-SOLAR האמריקאית טכנולוגיות אנרגיה תרמו סולארית שתהיה מסוגלת להתחרות במחירי החשמל המיוצר באמצעים מזהמים.
המודל שפיתחה החברה מבוסס על מערכת הכוללת 24,000 מראות העוקבות במדויק אחר מסלול השמש ומכוונות קרניים בשטח של כ-800 מ"ר למיכל מים בראש מגדל המשמש כקולט תרמי. טמפרטורות של כ-450 מעלות הופכות את המים לקיטור המניע טורבינה שמחוללת חשמל.
ביל ווייהל, מנהל תחום האנרגיה הירוקה של גוגל, תאר את היוזמות והיעדים הללו בראיון שפירסם "ניו יורק טיימס" ביום חמישי. אם תזכה גוגל באישור, יותר לה למכור את החשמל העודף שהיא מייצרת ביוזמות אלה ואחרות.