תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
רכבת ירוקה: ניסוי להפקת חשמל מפסי רכבת
נתי גרנץ 1 בדצמבר 2009 15:59 3 תגובות
רכבת ירוקה: ניסוי להפקת חשמל מפסי רכבת

בעוד שהיא מריצה פיילוט להפקת חשמל מנסיעת כלי רכב בכביש 4 – פיילוט ראשון מסוגו בעולם, החלה אמש (ב') חברת אינוואטק הישראלית בניסוי נוסף – הפעם להפקת חשמל מפסי רכבת בניסוי משותף של אינוואטק, הטכניון ורכבת ישראל. בחברת אינוואטק בודקים את היתכנות המיזם בו האנרגיה המכאנית שמקורה במשקל הרכבת הופכת לאנרגיה חשמלית.

לפני כחודשיים, ביצעה החברה בשיתוף עם החברה הלאומית לדרכים, ניסוי דומה בכביש 4 במהלכו שובצו גנרטורים מתחת לשכבת האספלט העליונה. בניסוי זה הוצגה בהצלחה יכולת קצירת אנרגיה חשמלית מנסיעת כלי רכב. הניסוי הנוכחי מבוצע במסילת הרכבת שלצד תחנת לוד, במסגרתו הותקנו במסלול המסילה אדנים סטנדרטיים בתוכם שובצו המערכות שפותחו ע"י החברה.

התעניינות חסרת תקדים בטכנולוגיה המתפתחת

מנהלת הפרויקט ד"ר לוסי אדרעי-אזולאי. "באדני הרכבת החדשים משובצים גנרטורים יעודיים המבוססים על חומרים פייזואלקטריים", תנועת הרכבת על פני המסילה המונחת על האדנים, מאפשרת המרה של האנרגיה המכאנית שמקורה במשקל הרכבת לאנרגיה חשמלית.

לדברי אדרעי-אזולאי הטכנולוגיה שפותחה באינוואטק בשיתוף עם מוסד הטכניון, מאפשרת אספקת חשמל לצרכנים שונים לאורך מסילת הרכבת, כדוגמת מנורות תאורה, שלטי פרסום, מערכות תקשורת, ומעבר לכך אספקת אנרגיה לצרכי הרכבת עצמה.

לדבריה, יתרונותיה הבולטים של הטכנולוגיה כפי שכבר הובהרו ביישום הכביש, נכונים גם עבור יישום הטכנולוגיה לאורך המסילה: ייצור אנרגיה חשמלית ללא תלות בתנאי מזג אוויר, ניצול המסילה ללא צורך בשטחים נוספים, ואפשרות ייצור וקצירה של חשמל בקרבת הצרכנים, ללא צורך בהקמת תשתיות הולכה. חברות גדולות בעולם בתחום התשתיות והאנרגיה הירוקה, עוקבות מקרוב ומגלות התעניינות חסרת תקדים בטכנולוגיה שפותחה בישראל".

מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, "החיבור בין רכבת ישראל לניסוי של חברת אינוואטק הוא אך טבעי", הרכבת היא כלי תחבורה ירוק, התורם להפחתת זיהום האוויר. מספר הנוסעים הממוצע ברכבת טיפוסית אחת, שווה ערך למספר הנוסעים ב-323 כלי רכב מזהמים. ייצור אנרגיה מתנועת הרכבות היא יוזמה שיש לברך עליה ואנו גאים להיות חלק בהובלת המהפך לייצור אנרגיה ירוקה".

לדברי מנכ"ל אינוואטק פרופ' חיים אברמוביץ', פוטנציאל ייצור האנרגיה במסילות הוא רב. "כמות האנרגיה שתופק מהמסילה, היא יחסית לנפח תנועת הרכבות בשעה. במדינות מתקדמות בעולם, בהן נעות עשרות רכבות באותו הקטע בשעה ובממוצע של 10 קרונות לרכבת, ניתן להפיק כ-120 קילו-וואט שעה בשעה. כמות אנרגיה המאפשרת אספקת חשמל סדירה לכ-150 בתי אב בממוצע", הוא מסביר.


Print Friendly, PDF & Email
אינוואטק הטכניון המצאות ירוקות הפקת חשמל מפסי רכבת חיים אברמוביץ יצחק הראל רכבת ישראל

נתי גרנץ |להציג את כל הפוסטים של נתי גרנץ


« פוסט קודם
פוסט הבא »

3 תגובות

  1. בוריס הגב 28 באוגוסט 2012 בשעה 11:09

    האם הכול כך יפה, איפה היישום? עברו שנתיים זמן ללא שינויים מסטאטוס דאז.

    אשמח לקבל ההתייחסות.

    בברכה
    בוריס

  2. יניב צרפתי הגב 24 ביוני 2016 בשעה 22:14

    המדינה לא מקצה מספיק תקציבים לחדשנות
    ורעיונות פורצי דרך שיכולים לצמצם את זיהום האוויר
    ולחסוך באנרגיה כתוצאה מכך אין רצון של יזמים
    פוטנציאלים להשקיע בתחום זה וזיהום האוויר עולה
    מידי שנה . כחה לא מעודדים יצור אנרגיה ירוקה
    וחדשנות טכנולוגית

  3. רונן הגב 27 באוקטובר 2020 בשעה 8:09

    מה קרה בסוף עם הדבר הזה?

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס