הנתיב הסולארי שהושק לפני כחצי שנה מביא תוצאות כל כך טובות של ייצור חשמל, שהן מפתיעות אפילו את היזמים שלו. הנתיב הקטן ייצר בחצי שנה כמות חשמל שיכולה לספק את צרכי החשמל של אדם אחד במשך שנה שלמה
נתיב האופניים הסולארי מפתיע את כולם
הנתיב הסולארי שהושק לפני כחצי שנה מביא תוצאות כל כך טובות של ייצור חשמל, שהן מפתיעות אפילו את היזמים שלו. הנתיב הקטן ייצר בחצי שנה כמות חשמל שיכולה לספק את צרכי החשמל של אדם אחד במשך שנה שלמה
תמונה ראשית: מרכיבים את הנתיב הסולארי, הולנד. SolarRoad
ניסוי נתיב האופניים הסולארי שהחל בהולנד לפני כחצי שנה התעלה על הציפיות שנוצרו עם השקתו. הנתיב סיפק עד כה אנרגיה בעוצמה הגדולה מהכמות שחזו לו, והוא גרם למדענים ברחבי העולם לחשוב מחדש על הנושא של אנרגיה סולארית כספקית חשמל לרמזורים, מערכות ניתוב פקקים ומכוניות חשמליות.
חברת SolaRoad פתחה את הנתיב הסולארי בנובמבר 2014 בקרומני, כפר הנמצא צפונית לאמסטרדם. עד כה הוא ייצר מספיק חשמל כדי לספק את צרכי החשמל של אדם אחד למשך שנה שלמה – 3,000 קילו-וואט שעות.
לפאנלים הסולארים מותאם משטח מיוחד שמספק חיכוך ללוח הזכוכית על גב הפאנל, כדי למנוע החלקה של הרוכבים. הוא יכול לתמוך בנסיעת אופניים, רכבים ואף מאפשרת מעבר של הולכי רגל עליה. מאז שהנתיב נפתח נסעו עליו יותר מ-150,000 אופניים. תנאי מזג אוויר קיצוניים ותנודות בטמפרטורות גרמו להתקלפות של שכבה מהזכוכית המגנה על הפאנלים הסולאריים, אך תיקונים נעשו ושכבת מגן משופרת נמצאת בתהליכי עבודה.
SolarRoad היא תוצאה שילוב בין המגזר הפרטי, הממשלה והאקדמיה. המטרה של הדרך הסולארית היא לספק חשמל לתאורת הרחוב, רמזורים, בתים ומכוניות חשמליות שמונעות כשהן נוסעות על פני השטח הסולארי.
לדרך הסולארית יש גם חסרונות. מאחר ואי אפשר לכוונן את הזווית שלה לעבר השמש היא פחות יעילה מפאנלים סולאריים, והיא יקרה מאוד (המחיר של פיילוט ה-100 מטר מוערך ב-3.7 מיליון דולר) אבל ככל שהטכנולוגיה תתקדם הבעיות האלה יכולות להיעלם.
צפו בסרטון הסבר של חברת SolarRoad:
[wysija_form id="4"]