תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
שימוע ציבורי למיחזור הבקבוקים הגדולים יוצא לדרך
מערכת תשתיות 11 במאי 2016 15:28 אין תגובות

מיכלי המשקה הגדולים יכללו בחוק האריזות ולא יחויבו בפיקדון

Print Friendly, PDF & Email
שימוע ציבורי למיחזור הבקבוקים הגדולים יוצא לדרך

המשרד להגנת הסביבה יוצא בימים אלה בשימוע ציבורי לבחינת אפשרות הכללת האיסוף והמיחזור של מיכלי המשקה הגדולים בחוק האריזות בשיטת אחריות יצרן מורחבת, ללא פיקדון. להליך זה חשיבות רבה והשלכות על הסביבה, על הציבור הרחב, על יוקר המחיה ועל היצרנים והיבואנים, ולכן המשרד מעוניין לקבל דעות ומידע מהציבור ובעלי עניין, טרם קידום החלטה סופית.

כיום ישנם שני חוקים לטיפול במיכלי משקה: חוק הפיקדון והחוק להסדרת הטיפול באריזות. חוק הפיקדון קובע, כי על כל מיכל משקה בנפח הקטן מ-1.5 ליטרים ישלם הצרכן פיקדון בסך 30 אגורות, אשר יוחזר עם החזרת המיכל הריק לנקודת איסוף. בעקבות כפל החוקים מבקש המשרד להחליט היכן יוכרו אחוזי האיסוף והמיחזור של מיכלי המשקה הגדולים – האם תחת חוק האריזות או בחוק הפקדון – ובאיזה מנגנון. חוק הפיקדון החל כיום קובע, כי אם בשנת 2016 לא ייאספו 55% ממיכלי המשקה הגדולים בנפח 1.5 ליטרים ומעלה על ידי היצרנים והיבואנים, יוחל פיקדון גם על מיכלי המשקה הגדולים. חוק האריזות מתייחס לאריזות של כל מוצר, למעט מיכלי המשקה הקטנים. על פי החוק, על הרשות המקומית להציב מיכלים להפרדת פסולת האריזות על מנת להעבירן למיחזור, וחובת המימון של ההפרדה והמיחזור מוטלת על התעשייה. חשוב לזכור כי כאשר מדובר במיחזור, גם מיחזור מתכת נכנס בחשבון וגם הוא תורם לסביבה באופן משמעותי ביותר.

לטענת המשרד להגנת הסביבה, הצלחת האיסוף ההתנדבותי במיחזוריות הצביעה על כך שציבור הצרכנים מייחס משקל גדול לנוחות האיסוף וזמינותו ומשתף פעולה כשאלו ניתנים לו, גם ללא תמריץ הפיקדון. כיום, ע"פ חוק הפיקדון, הצרכנים משלמים סכום נוסף עבור קניית בקבוקי המשקה הקטנים ובפועל משלמים 100% מהפקדון בסך 230 מיליון שקל בשנה, אך מקבלים בחזרה רק 6.5% ממנו. יתר הסכום מועבר לקבלני השינוע, מרכזי האיסוף ואספנים מוכרים. בנוסף, החזרת המיכלים אינה נגישה לציבור והערך הכספי של הבקבוקים שאינם מוחזרים יצר ריבוי שחקנים שהפכו ל"אספנים מוכרים". רוב הבקבוקים הקטנים נסחרים בתוך שוק שאינו מוסדר ואינו מפוקח.

על-פי הערכות במשרד להגנת הסביבה, חוק האריזות שמטיל את מימון הטיפול בפסולת על היצרנים, מביא לגלגול עלויות אלה על הציבור דרך מחיר המוצרים בעלות של 13.8 מיליון שקל שהם 2.7 אגורות בממוצע למיכל משקה גדול. הניתוח מראה שאם יחול חוק הפיקדון על מיכלים גדולים, אז תהיה העלות המגולגלת לציבור כ-200 מיליון שקל.

Print Friendly, PDF & Email
המשרד להגנת הסביבה חוק האריזות חוק הפיקדון מיחזור

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס