זיו אבירם נאם בכנס תחליפי הנפט שנערך הבוקר בהבימה ודיבר על האתגרים העומדים בפני החברה הישראלית שהמציאה מערכת נהיגה אוטומטית ועל היעדים שהיא מקציבה לעצמה. אבירם: לפי החישובים שלנו המערכת מנעה כבר יותר מ-2,000 הרוגים ברכבים שבהם היא הותקנה
מייסד מובילאיי: בעתיד לא ירשו לבני האדם לנהוג – אנחנו אחראים ל-93% מהתאונות
זיו אבירם נאם בכנס תחליפי הנפט שנערך הבוקר בהבימה ודיבר על האתגרים העומדים בפני החברה הישראלית שהמציאה מערכת נהיגה אוטומטית ועל היעדים שהיא מקציבה לעצמה. אבירם: לפי החישובים שלנו המערכת מנעה כבר יותר מ-2,000 הרוגים ברכבים שבהם היא הותקנה
זיו אבירם, מנכ"ל ומייסד חברת מובילאיי. כנס תחליפי נפט 2015. צילום: אדיר פטל, תשתיות
זיו אבירם, מנכ"ל ומייסד חברת מובילאיי, שפיתחה מערכת אוטומטית (ADAS) שמבוססת על מצלמה המתריעה בזמן אמת לנהג מפני מגוון סכנות התנגשות, סטיית הרכב מנתיב נסיעתו, ומאפשרת שליטה על אורות הדרך הגבוהים, נאם הבוקר בכנס תחליפי הנפט שנערך בהבימה. אבירם: אנחנו עובדים עם 90% מתעשיית הרכבים והחברה צומחת בקצב אקספוננסיאלי, השנה היא תגיע לסמן של 10 מיליון מכוניות שהותקנה בהן המערכת. באחוז כל כך קטן מ-2 מיליארד הרכבים הנוסעים בעולם הם כבר מנעו 2,000 הרוגים ו-150,000 פציעות, על פי החישובים שלנו.
"טסלה כבר הטמיעה ברכבים שלה מערכות נהיגה סמי-אוטומטיות ואנחנו אוהבים לעבוד איתם כי הם דוחפים קדימה את סף השימוש בטכנולוגיה. אנחנו עובדים על הטמעת במערכות סמי-אוטומטיות בעוד ועוד רכבים. כשזה יכנס לשימוש אנחנו נראה שינוי בחשיבה שלנו על תחבורה. כשזה יקרה אנחנו נראה שערים לא ירשו למכוניות פרטיות להיכנס ובמקום זה אנחנו נראה מערך של מוניות סמי-אוטומטיות שיובילו אותנו מנקודה לנקודה.
"המערכת שלנו משתמשת רק במצלמה אחת כרגע אבל כדי לעבור למערכת שיכולה להתמודד עם סביבה אורבניות אנחנו נצטרך להשתמש במערכת שמשתמשת ב-8 מצלמות שמותאמות מסביב לרכב. בשנת 2020 נוציא כבר מערכת שנוהגת לבד ברכבים ואז השימוש ברכבים יהיה הרבה יותר יעיל. אני למשל אשתמש ברכב והוא יסיע אותי לעבודה ואז הרכב יחזור הביתה לבד ויוכל להסיע אנשים אחרים. זה יגרום לתחבורה הרבה יותר יעילה. במצב הזה אנחנו נגיע קרוב ל-0 תאונות, חווית הנסיעה תהיה אחרת כי זה יהיה כמו לשבת בסלון שלנו, לא יהיה הגה. לא יהיה לנו אכפת מאיזה סוג רכב אנחנו נוסעים ונשלם רק על הדלק והנסיעה. לבני האדם לא ירשו לנהוג יותר כי אנחנו אחראים על 93% מהתאונות.
"כדי לאפשר את זה אנחנו צריכים לספק תשתית מפת דרכים ואנחנו מנסים לעבוד על דרכים למפות את הדרכים בצורה יעילה ולא יקרה. אנחנו מנסים להגיע למערכת שתגדיר מה הוא "הקו ההוליסטי" שבו אופטימלי לרכב האוטומטי לנסוע גם במקרים שבהם יש בעיות למערכת לקרוא את זה: לפעמים השוליים לא ברורים, לפעמים יש שלג שמסתיר אותם. אנחנו עובדים על דרכים לפתור את זה".
הפרסומת למובילאיי שהוצגה בכנס: