תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
האקדמיה בישראל עובדת על שיפור הרכבים האוטונומיים
מערכת תשתיות 26 במרץ 2015 18:47 5 תגובות

בעוד חברת טסלה דיווחה לאחרונה כי בקרוב היא תוציא רכב שמסוגל להחליף בעצמו נתיבים ולנהוג אוטונומית בכבישים מהירים, מחקר מתקדם בתחום מגיע גם ממקומות פחות צפויים: אוניברסיטת אריאל הודיעה כי חוקריה הגיעו לפריצות דרך בתחום הרכבים האוטונומיים

Print Friendly, PDF & Email
האקדמיה בישראל עובדת על שיפור הרכבים האוטונומיים

האקדמיה בישראל עובדת על שיפור הרכבים האוטונומיים

בעוד חברת טסלה דיווחה לאחרונה כי בקרוב היא תוציא רכב שמסוגל להחליף בעצמו נתיבים ולנהוג אוטונומית בכבישים מהירים, מחקר מתקדם בתחום מגיע גם ממקומות פחות צפויים: אוניברסיטת אריאל הודיעה כי חוקריה הגיעו לפריצות דרך בתחום הרכבים האוטונומיים

תחום הרובוטיקה מתפתח במהירות בשנים האחרונות, עם היצע של מוצרים רובוטיים בתחומי הבית, הרפואה, הסיעוד, החקלאות, והתחבורה. אחד מתחומי הרובוטיקה שהתפתח בצורה מואצת בשנה האחרונה הוא תחום הרכבים האוטונומיים. רכב אוטונומי נוסע לבד ומשחרר את הנהג ממשימת הנהיגה והניווט (waze דור 100). זה הכיוון בו מתקדמת תעשיית הרכב בעולם. וככל הנראה כיוון זה ישפר את בטיחות הנהיגה ויפחית תאונות דרכים.

חברות רכב מובילות הציגו אבי טיפוס של רכבים רובוטיים בדרגות שונות. חברת גוגל עדיין מובילה בתחום זה עם רכב רובוטי שכבר גמע קילומטרים רבים ללא התערבות נהג אנושי, טסלה הודיעה כי בקרוב תוציא דגמים משלה, ושמועות מדווחות על פיתוח רכב רובוטי על ידי חברת אפל.

גם בגזרה הישראלית התחום מתפתח, מחקר מתקדם בתחום הרכב והתנועה של רכבים מתבצע במעבדת פסלין לרובוטיקה ורכבים אוטונומיים באוניברסיטת אריאל. בתחום דינמיקת הרכב מפותחים אלגוריתמים לחישוב מעטפת הביצועים של הרכב המבטיחה יציבות דינמית ונסיעה בטוחה ללא החלקה או התהפכות בתנאי שטח משתנים. האלגוריתמים הייחודיים שפותחו, באוניברסיטת אריאל מהווים פריצת דרך המאפשרת אבטחת יציבות הרכב במהירויות גבוהות ובתנאי דרך קשים, תכנון מסלולים אופטימאליים ומניעת התנגשויות.

התעשייה הישראלית תרמה את חלקה לפיתוח רכבים רובוטיים: חברת גניוס פיתחה רכבים רובוטיים לשימושים צבאיים, רכבים המפטרלים לאורך הגבול ללא סיכון חיי אדם, וחברת מובילאיי פיתחה מערכת התראה מפני תאונות חזיתיות ומפני סטייה ממסלול ומשתמשת בטכנולוגיות אלה לניהוג אוטומטי של הרכב לאורך המסלול. בעוד כל הפיתוחים עד כה הם אבי טיפוס, התחזית היא שעד שנת 2020 נוכל לרכוש רכבים כאלה באופן מסחרי.

למרות הביצועים המרשימים של הגרסאות הראשונות, פיתוח רכבים אוטונומיים עומד עדיין בפני מספר אתגרים לא פשוטים:

· חישה – זיהוי מדויק של מיקום הרכב, מיפוי הסביבה בזמן אמת, וזיהוי המכשולים.

· תקשורת – העברת ועיבוד מידע בזמן אמת בין כלי רכב.

· תכנון תנועה – תכנון המסלול המיטבי למטרה תוך הבטחת יציבות דינמית במהירויות גבוהות (החלקה, התהפכות), עקיפת מכשולים סטטיים ומכשולים נעים (כלי רכב אחרים, הולכי רגל), החלפת נתיבים בטוחה למניעת תאונות, ונסיעה בטוחה ויציבה בדרך משובשת.

· בקרה – בקרת תנועה במהירויות גבוהות תוך הבטחת יציבות הרכב בתמרונים חדים ובנסיעה על קרקע משתנה.

המחקר שמבוצע באוניברסיטת אריאל מנסה לפתור את הבעיות האלה: בתחום דינמיקת הרכב מפותחים אלגוריתמים לחישוב מעטפת הביצועים של הרכב המבטיחה יציבות דינמית ונסיעה בטוחה ללא החלקה או התהפכות בתנאי שטח משתנים. בתחום תכנון תנועה מפותחים אלגוריתמים לחישוב המסלול האופטימאלי (היעיל ביותר בזמן או אנרגיה) בהתחשב בנתוני הרכב ובתנאי השטח.

תשומת לב מיוחדת מוענקת באריאל לנסיעה במהירויות גבוהות וביצוע תמרוני עקיפה בטוחים בסביבה המשתנה במהירות. אלגוריתמים שפותחו לעקיפת מכשולים נעים משמשים לתכנון תנועה ריאקטיבי בסביבה עמוסת רכבים נעים. האלגוריתם מאפשר חצייה בטוחה של צמתים סואנים, ומניעת תאונות על ידי עקיפת המכשול תוך השתלבות בטוחה במסלולים השכנים מבלי לעצור את התנועה העלולה לגרום לתאונות שרשרת וליצירת פקקיי תנועה.

אלגוריתמים אלה ישימים לא רק לרכבי כביש אלא גם לכלי טייס הטסים בסביבה צפופה כמו במרחב סביב שדות תעופה. ההתרעות המתקבלות על ידי אלגוריתמים אלה יכולות להקל על פקחי הטיסה, על הטייסים, ולהציע מסלולים בטוחים למניעת התנגשויות באוויר ועל הקרקע. האלגוריתמים שפותחו, מהווים פריצת דרך מתקדמת בארץ ובעולם המאפשרת אבטחת יציבות הרכב בנסיעה מהירה ובתנאי דרך קשים, תכנון מסלולים אופטימאליים, ומניעת התנגשויות עם רכבים אחרים ומכשולים שמפריעים לנסיעת הרכב במסלול שתוכנן.

[wysija_form id="4"]

Print Friendly, PDF & Email
אוטונומי אפל אריאל גוגל טסלה מכונית מכונית עצמאית רכב רכב אוטונומי תחבורה תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

5 תגובות

  1. Benup הגב 30 במרץ 2015 בשעה 10:01

    חוץ מהרכבים האוטונומיים שזה מאוד חשוב. חשבתם על מערכות למניעת תאונות דרכים שמצילה חיים?
    יש שתיים גדולים בארץ אני הייתי ממליץ בחום על איווקס בטיחות בדרכים על איכות ושירות

    • אביב לנדאו הגב 1 באפריל 2015 בשעה 10:58

      אני דווקא הייתי ממליץ על מובילאיי.. לא סתם יצרניות הרכב המובילות בעולם מטמיעות מובילאיי כבר בשלב הייצור.

  2. אילן דוידוף הגב 30 במרץ 2015 בשעה 9:36

    אכן, אין כמו איווקס בבטיחות! מונעת תאונות באמת!!!!!

  3. יהונתן כהן הגב 1 באפריל 2015 בשעה 10:54

    חברת מובילאיי אכן פיתחה את המערכת המתקדמת בעולם למניעת תאונות, אך לא רק.. מובילאיי הינה פורצת דרך גם בתחום הרכב האוטונומי. חברת תחצה את ארה"ב ברכב אוטונומי ע"י שימוש בטכנולוגיות של מובילאיי.

    • יהונתן כהן הגב 1 באפריל 2015 בשעה 10:55

      הכוונה לחברת אאודי…

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס