תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
"המדינה צריכה להגדיל את הביקושים למתאנול ו-GTL"
מערכת תשתיות 4 בפברואר 2013 12:18 אין תגובות

דברים אלו נאמרו על ידי ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר לתכנון ברשות המיסים במסגרת כנס תחזית למשק האנרגיה שנערך בחסות המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה במוזיאון ארץ ישראל

Print Friendly, PDF & Email
"המדינה צריכה להגדיל את הביקושים למתאנול ו-GTL"

"המדינה צריכה להגדיל את הביקושים למתאנול ו-GTL"

"העובדה שבישראל יש 20% רכבים קטנים במחיר של מתחת ל-100 אלף שקל הוא הישג היסטורי. רכב ב-60 אלף שקל זו מהפכה" אמר ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר לתכנון ברשות המיסים במסגרת כנס תחזית למשק האנרגיה שנערך בחסות המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה במוזיאון ארץ ישראל. יעקב שנתן הרצאה אודות איפיוני המס השונים בעולם התחבורה הישראלי אמר כי שיטת המיסוי הירוק בעולם הרכב הביא לשינויים גדולים שיטיבו עם הסביבה אך במקביל הוסיף ואמר כי ברשות המיסים שוקלים וממליצים להטיל על רכבי גפ"מ וזאת בשל העובדה שכיום הגפ"ממ ממוסה באופן מופחת. 

" יש כיום עלייה בכמות כלי הרכב מבוססי הגפ"מ וחלק מהסיבה לעלייה נובע מהמס הנמוך וחלק נובע מהכדאיות מהכדאיות הכלכלית הכוללת. אנחנו הגענו למסקנה שגם אם תוטל אגרה בדמות 3000 ש"ח לשנה, יש כדאיות לרכב גפ"מ עבור הרוכשים" אמר יעקב. עם זאת, יעקב לא התייחס לעובדה שגפ"מ נחשב לדלק נקי בהרבה מהבנזין והסולר, שממוסים לדבריו באופן יקר במיוחד, גם בשל העובדה שהם מזהמים ביותר. 

בנושא היטלי המס על עולם הגז והנפט אמר יעקב כי ביחס לעולם, המס שהטילה ועדת שישינסקי על יזמי האנרגיה הם מהגבוהים בעולם. עם זאת, רמז יעקב כי על ישראל לייצר ביקושים לתחליפי דלקים מבוססי גז טבעי ולא לחכות שביקושים אלו יווצרו מעצמם. " מדינת ישראל קיבלה עובדה שיש לה היצע מאד גדול והיא הייתה צריכה לייצר ביקושים עבור הגז" אמר יעקב "הגדלת הביקושים דרך מתאנול ו-GTL  יאפשר בעתיד להגדיל את כל עולם הביקושים. צריך לחשוב ולשנות את כל התפיסה המשקית ואני מקווה שהדבר יבוא לידי ביטוי". 

בהמשך דבריו התייחס יעקב לעולם מיסוי הדלקים הירוקים והבהיר כי ברשות המיסים עמלים על הקמתה של  ועדת מיסוי ירוק 3 שתבקש לסמן את אחוזי המס העתידיים על הדלקים הירוקים בהתאם לתפיסה שתפתח המדינה ביחס לדלקים אותם היא מבקשת לפתח לצריכה מוגברת. זאת בכדי "לתת גם למשקיעים במתאנול או ב-GTL  את כדאיות הקמת המפעל. נעשה את זה בהתאם לדלקים שנראים לנו הכי רלוונטיים" אמר יעקב. 

לסיום התייחס יעקב לענייני המיסוי ביחס לעולם האנרגיות המתחדשות וטען כי המדינה באה לקראת היזמים על ידי מספר גורמים. " נתנו הטבות משמעותיות על מנת לקדם את האנרגיות הנקיות- חליפיות. הטבות של פחת מואץ וגם הם יוכלו להתאים את הפחת להוצאות. על פני זמן הם (היזמים) יוכלו להקטין את תשלומי המס וההיטלים,זו הטבה מאד משמעותית במונחי המשקיעים. נתנו גם הטבות משמעותיות למשקי בית דוגמת  פטור של 18 אלף במיסים. כל מתקין חווה סולארית- יקבל פחת מואץ של 25%, דבר שמשנה מאד את התזרים לאותה השקעה". 

Print Friendly, PDF & Email
גז טבעי המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה מיסוי נפט וגז ערן יעקב תחליפי דלקים לתחבורה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס