תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
מרצדס: לא נעמוד ביעדי פיתוח תאי הדלק שלנו
מערכת תשתיות 23 בדצמבר 2012 18:02 אין תגובות

על אף הבטחות ל-1000 רכבים מונעים על בסיס תאי דלק ב-2014, נראה שתאגיד הרכב הגרמני לא יעמוד בהבטחותיו. הסיבה: תהליך ייצור יקר מדי

Print Friendly, PDF & Email
מרצדס: לא נעמוד ביעדי פיתוח תאי הדלק שלנו

מרצדס: לא נעמוד ביעדי פיתוח תאי הדלק שלנו

מרצדס היברידית צילום: חגי אנסון

דיימלר, יצרנית הרכב היוקרה משטוטגראט, נתקלת בקשיים בעמידה ביעדיה בתחום תאי הדלק. בתערוכת הרכב IAA בפרנקפורט שהתקיימה בספטמבר שנה שעברה יצא מנכ"ל הקונצרן דיאטר זיטשה בהכרזה ואמר כי "אנחנו ניכנס לשנת 2014 עם רכבים מסדרה B המונעים על תאי דלק. עד שנת 2016-17 בגרמניה תפעל רשת של 1000 תחנות דלק כזו, מה שבמטיח מרחק מקסימאלי של 30 ק"מ בין תחנת דלק אחת לשניה". אלא שחזון לחוד ומציאות לחוד. 

על פי הדויטשה צייטונג הגרמני, נראה שתאגיד הרכב לא יעמוד ביעדים שהציב לעצמו בתחום תאי הדלק והפרויקט עשוי להתעכב בשנתיים. לדברי גורמים ב'מרצדס' המצוטטים בעיתון הגרמני, הטכנולוגיה אינה האתגר הגדול ביותר. מבחינה זו מרצדס כבר סיימה את הפיתוח ויצאה לקמפיין הסברתי. אם כן, הבעיה המרכזית קשורה דווקא בעלויות הייצור שעומדות על קרוב ל-20,000 יורו ליחידה (מחירה של BMW 1 עם גימור ספורטיבי) כאשר לעומת פתרונות הינע מתחרים, המחיר הדרוש לייצור תחרותי הוא כמעט חצי. 

בזמן שתאי הדלק נשארים במכוני הפיתוח, תעשיית הרכב כולה בוחרת להשקיע בהנעה היברידית המשלבת הנעה על חשמל ודלק (פריוס של טויוטא, ההונדה אינסייט והוולט של שברולט) כאשר הפרדיגמה מאחורי פיתוח ההנעה ההיברידית היא התמודדות עם הנסיעה במרחבים אורבניים.  כיום, הנטייה של ערים היא לאפשר רק כניסה של מכוניות בעלות רמת פליטות השואפת לאפס. לעומת זאת, נהגים של מכוניות מזהמות יאלצו לשלם עבור כניסה לעיר.

הדור הבא של רכבים היברדיים יושק בקרוב והוא עתיד להחליף את צי ההיברידיות שהחלו את דרכן לפני כ-6 שנים.  הדור הבא של הרכבים יציע שיפורים משמעותיים במרחק הנסיעה. כך למשל, דגם היברידי של מרצדס מסדרה B עתיד להגיע לטווח של 100-120 ק"מ, נתון מרשים למדי ביחס ל-40 ק"מ הקיימים כיום. נקדדת החולשה העיקרית של הטכנולוגיה ההיברידית היא מזג האוויר – בטמפרטורות קרות , טווח הנסיעה של מנוע חשמלי היברידי קצר הרבה יותר.

Print Friendly, PDF & Email
הנעה היברידית זיהום אוויר מרצדס מרצדס היברידית רכב היברידי תאי דלק תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס