בבזן מתריעים שההגבלות על קצא"א צפויות להביא למחסור בדלק, בבנזין, בגז נפט מעובה (גפ"מ), בדלק סילוני (דס"ל), ביטומן ובסולר לתחבורה
בבזן מתריעים שההגבלות על קצא"א צפויות להביא למחסור בדלק, בבנזין, בגז נפט מעובה (גפ"מ), בדלק סילוני (דס"ל), ביטומן ובסולר לתחבורה
בקבוצת בזן חוששים שהחמרת ההגבלות מצד המשרד להגנת הסביבה על חברת קצא"א (באמצעות שינויים בהיתר הרעלים) שהיא חלק מהקבוצה יכולות לגרום למחסור בחומרים אלו, בעיקר בשל הצמצום הצפוי בהיקפי הייצור והאספקה. לטענת חברת קצא"א היתרי הרעלים החדשים מגבילים בצורה משמעותית את פעילותה ואף מסכנים את המשך פעילותה כעסק חי. בין המגבלות שהוטלו על חברת קצא"א:
- מגבלה במסוף אילת של 2 מיליון טון נפט בשנה
- מגבלה שהוטלה לראשונה על מתקני החברה באשקלון של 10 מיליון טון בשנה
- הגבלת כמות הגפ"מ שתועבר במסוף אשקלון ל-250,000 טון בשנה
מנכ"ל בז"ן מלאכי אלפר שלח מכתב למנהל הדלק במשרד האנרגיה בו הביע את דאגתו והתריע שההגבלות יביאו למחסור מהותי של מיליוני ליטרים, כולל באחזקת מלאי החירום, בפעילות משק הדלק ובאספקת גז נפט מעובה (גפ"מ). לדבריו, מוצרי קבוצת בזן ובכללם מוצרי חברת קצא"א הם חיוניים למשק הישראלי.
במכתב שכתב ציין שהמשך ההגבלות על קצא"א צפוי גם לגרום להפחתת קליטת גז טבעי מעובה (קונדנסט) משותפות לוויתן – מה שצפוי לפגוע בתגובת שרשרת גם בשותפות זו, זאת כי שותפות לוויתן תיאלץ להפחית בכ-30% את כמות הקונדנסט שתזרים למיכלי תשתיות אנרגיה בטרמינל קריית חיים באמצעות הקווים של חברת קצא"א.
בקבוצת בז"ן מזקקים כ-10 מיליון טון כל שנה של נפט גולמי ומייצרים עבור גופים שונים במשק הישראלי תמהיל של מוצרי אנרגיה. לכן, החשש שלהם הוא שהגבלת פעילותה של חברת קצא"א יפגע בקבוצה כולה, למשל ישבש בצורה משמעותית את הרציפות התפעולית של קבוצת בז"ן ואת אספקת המוצרים החיוניים למשק.
חברת קצא"א אף הגישה עתירה בנושא בתחילת מאי 2022 נגד שר האוצר אביגדור ליברמן והמשרד להגנת הסביבה. הדיון בעתירה יתקיים ב-9.5.2022 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע