חברת נת"ע בסיוע משטרת ישראל פינתה את ששת המבנים האחרונים בכפר שלם, כך שהשלב השני בפרויקט הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי להתחיל בקרוב
פינוי ששת המבנים האחרונים בכפר שלם נשמר בסוד ונוהל כמו מבצע צבאי, מה שהביא לכך שלא נרשמו אירועים חריגים והפינוי הושלם תוך כדי שמירה על הסדר.
הפינוי שבוצע בנחישות וברגישות נעשה תוך דאגה לשלומם, לכבודם ולרכושם של המפונים והם מצטרפים לשאר מפוני הכפר שהועברו למגורים זמניים, פיצויים ודמי הסתגלות שנקבעו עבורם ע"י מנהל מקרקעי ישראל בהתאם לצו משפטי.
הפינוי ההכרחי התבצע במסגרת אינפרא 1 – השלב הראשון של העבודות להתקנת הקו הסגול של הרכבת הקלה שצפוי לעבור במקום. שלב זה כולל הפקעות של שטחים, הטמנה של תשתיות תת-קרקעיות והכנה של הקרקע.
המשמעות היא שעם השלמת פינויים של כל 90 המבנים בכפר שלם בהתאם למתווה שנקבע, נפתחה הדרך לשלב אינפרא 2 – ביצוע השלב ה-2 בקו זה.
הקו הסגול של הרכבת הקלה שצפוי להיפתח ב-2026 יהיה באורך 27 ק"מ, יעבור בשטחן של 10 רשויות מקומיות ויכלול 43 תחנות.
עם זאת, מועד פתיחת הקו צפוי להידחות כי (נכון לזמן כתיבת שורות אלו) טרם נפתחו מעטפות המרכז לביצוע שלב 2.
הסיבה לכך טמונה בחשש שהביע משרד האוצר מעיכובים בפינוי כפר שלם ובעיקר – מפיצויים אפשריים שיוטלו על המדינה במידה והקבלן לא יוכל להיכנס לשטח במידה והפינוי יתעכב.
ברגע שייפתחו מעטפות המכרז תינתן לקבלן הזוכה שנה לגיוס כספי ולתכנון הפרויקט, כך שבמשרדי הממשלה מקווים שתקופה זו תספיק כדי לקזז את ההפסדים שנוצרו עקב העיכובים
אמנם פינוי כפר שלם מאפשר את המשך הפרויקט, אך יש בו עיכובים נוספים. למשל, לחצים מצד ממשלת ארה"ב שמעוניינת למנוע זכייה של חברות סיניות שמתמודדות במכרז.
הקו הסגול לא לבד ויש עיכובים גם בביצוע השלב הראשון של הקו הירוק, בעיקר בכל הקשור להכנת התחנות התת-קרקעיות ולמנהור.