תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
מועצת המובילים בהודעה דרמטית: לא נמליץ לחברי המועצה לעבור לתחבורה בגז טבעי
מערכת תשתיות 12 בנובמבר 2018 9:21 אין תגובות

חד משמעית, לא נמליץ לחברות ההובלה לעבור לשימוש בגז טבעי לתחבורה, הגז הטבעי נכון לשימושים בתעשייה בלבד.

Print Friendly, PDF & Email
מועצת המובילים בהודעה דרמטית: לא נמליץ לחברי המועצה לעבור לתחבורה בגז טבעי

ביום רביעי האחרון (7.11.18) קיים משרד האנרגיה כנס לעידוד מובילים ולקוחות סופיים לתדלוק בגז טבעי דחוס. הכנס התקיים בעקבות סיום הליך תחרותי להקמת תחנות תדלוק בגט"ד, במסגרתו זכו 37 יזמים להקים תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס ברחבי הארץ.
בכנס השתתפו אנשי מקצוע של משרד האנרגיה וגורמים מקצועיים השותפים לתהליך,ביניהם חברת איווקו היבואנית של כלים כבדים לתחבורה כבידה, יועצים, פורום הגז הטבעי לתחבורה, נציגי המשרד אשר הציגו את החזון בתחום התחבורה בגז טבעי. אשר הציגו את התועלות הסביבתיות והכלכליות הצפויות כתוצאה ממעבר ציי הרכב לשימוש בגז טבעי. אולם נציגי מועצת המובילים, אשר הם אלה שאמורים להביא את הבשורה  את ציי הרכב לגז טבעי, התנגדו למתווה החדש

על פי עמדת המועצה ומדברי הדוברת הרשמית קרן גדיש: " נכון לעכשיו, כשמדובר ברכבי הובלה כבדה, השימוש בסולר עדיף על גז טבעי, בעיקר בקווים ארוכים, אך לא רק. על כבישי ישראל נעים 80 אלף רכבי משא, שרובם מונעים ע"י סולר, מתוכם כ-40 אלף הם מה שמכונה משא כבד. ה"סוכריה" שהממשלה נתנה לנו, של הורדת הבלו על הגז, כך שיהיה זול יותר ב-1.10 שקל מהבלו על הסולר, לא מצדיקה כלכלית הסבת מנועי דיזל לגז טבעי עבור רכבי המשא.
ראשית, כ-25,000 מכל רכבי המשא נמצאים בתקופת האחריות, ולגביהן חל איסור לבצע הסבות לגז טבעי. לגבי היתר, לא משתלם להם להשקיע בהסבת מנועים כ-15,000 דולר למשאית, ששוויה הממוצע 35,000 דולר, ואורך חייה הממוצע הוא עוד 5 שנות עבודה.
ואם לא די בזאת, כיום התדלוק הוא דבר טריוויאלי שכלל לא נמצא בסדר היום של המובילים, משאית נוסעת, מתרוקנת, נשאר לה 10% במיכל והנהג יודע שהוא נמצא בטווח של כרבע שעה לתדלק. פתאום עכשיו, נבוא לסדרן ונגיד לו לנסוע לפי תוואי של תחנות דלק ולא לפי הדרך המהירה או הקצרה, וזאת בגלל שלמשאית כזו קיבולת של גז טבעי שמספיק לנסיעה של כ-200 ק"מ מקסימום. בהיעדר ביזור של תחנות תדלוק, משימת התדלוק דורשת תכנון מוקדם של תדלוק כל 100 ק"מ, בכדי למנוע משבר עם עלויות קטסטרופליות, כמו חילוץ משאית כבדה עם מטען של 50 טון על ציר תנועה, ללא אפשרויות תדלוק. משאית שהוסבה מדיזל לגז, איננה יכולה לשלב סולר וגז, ולכן אם אין מקור תדלוק לגז, המשאית עומדת.

כנגד החסרונות האלה של השימוש בגז טבעי לרכבי משא, ישנן משאיות עם מנועי "יורו 6 ,7", בדרגת זיהום נמוכה, עפ"י התקן האירופי המחמיר ביותר. יש אומרים שבאזורים מסוימים בארץ, האוויר שנכנס למנוע, מזוהם יותר מזה שנפלט ממנו. מלבד זאת, מנועי הסולר הוכיחו עמידות גבוהה, זמן שימוש ארוך, מומנט התחלת תנועה חזק, שחיוני מאוד בעת תנועה בעומס ועוד.

בנוסף, היום בעולם, תקציבי הפיתוח של יבואני המשאיות למנועים העתידיים הולכים לרכב החשמלי. בסופו של דבר, החשש שלנו הוא שסיפרו סיפור על איזשהו רעיון ירוק של גז טבעי, שעל הבסיס שלו המדינה שוחקת את ההישבון על הסולר, ובסוף אנחנו אלה שנישאר עם תשלום של 100% בלו, שימוש שולי מאוד של צי הרכב בגז הטבעי, הצטיידות במנועי יורו 6 ומנועים מפותחים יותר ומעבר לרכב חשמלי. אף אחד פה לא לוקח אחריות על המחיר שאנחנו נשלם, אין ערבות מדינה שאם זה לא יתקיים אנחנו נפוצה באיזושהי צורה. כך שמה שנותר מקידום הרעיון לשימוש בגז טבעי לתחבורה, הוא בעיקר תירוץ מוצלח של הממשלה, לבטל את ההחזר על מס הבלו על הסולר לרכבי הסעה והובלה.

דוד כוכבא התבטא בכנס משרד האנרגיה באופן חריף וברור. התחושה של המובילים כי רשות המיסים מצאה טריק להיפטר מהחלטות ישנות של הישבון על הסולר. כדי לעודד טכנולוגיה שמבחינתם בינונית ולא עתידנית. עושה רושם שאחרי שלוש שנים של פיתוח שוק ישנם בעיות בצד של הצרכן הסופי. יש לציין שהצוות המקצועי של משרד האנרגיה הניע את התהליך וייצר התקדמות למימוש השוק והחסמים. אבל המסר היוצא מהמועצה ברור:

"חד משמעית, לא נמליץ לחברות ההובלה לעבור לשימוש בגז טבעי לתחבורה, הגז הטבעי נכון לשימושים בתעשייה בלבד".

Print Friendly, PDF & Email

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס