תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
השקעה ממשלתית של 500 מיליון שקל ברפורמת המיסוי הירוק לפיתוח רשת הגז הטבעי, להפחתת זיהום האוויר ולעצמאות אנרגטית.
מערכת תשתיות 21 במרץ 2018 8:56 אין תגובות

ועדת הכספים אישרה את רפורמת המיסוי הירוק של משרד האוצר ומשרד האנרגיה, שנועדה להפחית את השימוש בסולר ובפחם ולהגביר את השימוש בגז טבעי. הרפורמה צפויה להוביל להגדלת העצמאות האנרגטית של ישראל ולהקטנת התלות בנפט. בנוסף היא צפויה להוביל לעידוד הצמיחה בהשקעות במעבר לגז טבעי, לרכישת כלי רכב שאינם מונעים בדלק ולהקמת עשרות תחנות תדלוק בגז טבעי בסיוע המדינה בהיקף 100 מיליון שקל.

הרפורמה כוללת השקעה ממשלתית של 500 מיליון שקל בשדרוג רשת החלוקה של הגז הטבעי ופרישת קווי החלוקה וכן עידוד שימוש ברכבים מונעים בגז על ידי העדפה במכרזים, מתן פחת מואץ ופטור ממכס ומאגרת רישוי.
לדרישת הוועדה נקבע כי ייקור הפחם יכנס לתוקף רק במרץ 2019 כדי לאפשר לוודא שחלופת הגז אכן מתממשת. במסגרת הרפורמה יבוטל הישבון הבלו על הסולר (החזרי מס על שימוש בסולר), יועלה הבלו על גז טבעי דחוס (גט"ד) וכן יועלה המיסוי על פחם. ייקור הפחם צפוי להשפיע על מחירי החשמל אך הוא יכנס לתוקף רק במרץ 2019 לדרישת הוועדה. בנוסף, העלאת המיסוי על הגז הטבעי תופעל בהדרגה החל משנת 2024, וזאת רק אם יפעלו לכל הפחות 25 תחנות תדלוק בגז טבעי.

Print Friendly, PDF & Email
השקעה  ממשלתית של 500 מיליון שקל ברפורמת המיסוי הירוק לפיתוח רשת הגז הטבעי, להפחתת זיהום האוויר ולעצמאות אנרגטית.

ועדת הכספים אישרה את רפורמת המיסוי הירוק של משרד האוצר ומשרד האנרגיה, שנועדה להפחית את השימוש בסולר ובפחם ולהגביר את השימוש בגז טבעי. הרפורמה צפויה להוביל להגדלת העצמאות האנרגטית של ישראל ולהקטנת התלות בנפט. בנוסף היא צפויה להוביל לעידוד הצמיחה בהשקעות במעבר לגז טבעי, לרכישת כלי רכב שאינם מונעים בדלק ולהקמת עשרות תחנות תדלוק בגז טבעי בסיוע המדינה בהיקף 100 מיליון שקל.

הרפורמה כוללת השקעה ממשלתית של 500 מיליון שקל בשדרוג רשת החלוקה של הגז הטבעי ופרישת קווי החלוקה וכן עידוד שימוש ברכבים מונעים בגז על ידי העדפה במכרזים, מתן פחת מואץ ופטור ממכס ומאגרת רישוי.
לדרישת הוועדה נקבע כי ייקור הפחם יכנס לתוקף רק במרץ 2019 כדי לאפשר לוודא שחלופת הגז אכן מתממשת. במסגרת הרפורמה יבוטל הישבון הבלו על הסולר (החזרי מס על שימוש בסולר), יועלה הבלו על גז טבעי דחוס (גט"ד) וכן יועלה המיסוי על פחם. ייקור הפחם צפוי להשפיע על מחירי החשמל אך הוא יכנס לתוקף רק במרץ 2019 לדרישת הוועדה. בנוסף, העלאת המיסוי על הגז הטבעי תופעל בהדרגה החל משנת 2024, וזאת רק אם יפעלו לכל הפחות 25 תחנות תדלוק בגז טבעי.

במקביל, בוועדת הפנים של הכנסת אושרו תקנות המשרד להגנת הסביבה, המחייבות להתקין מסנן חלקיקים בכלי רכב כבדים ישנים תוך סבסוד 100% מעלות מסנני החלקיקים או מתן מענקי גריטה תמורת גריטת רכב דיזל כבד ישן. יישום תקנות אלו צפוי להפחית את זיהום האוויר מכלי רכב ב-30%. כמו כן נקבע כי כלי הרכב המזהמים יסומנו בסימון מיוחד כדי להקל את האכיפה של התקנות. המשרד להגנת הסביבה יצא בקמפיין הסברה להעלאת מודעות לזיהום האוויר הנפלט מרכבי דיזל כבדים וישנים.

Print Friendly, PDF & Email
וועדת הפנים משרד להגנת הסביבה רפורמת המיסוי הירוק רשת הגז הטבעי תחנות תדלוק בגז טבעי תקנות המשרד לאיכות הסביבה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס