ועדת הכספים אישרה את רפורמת המיסוי הירוק של משרד האוצר ומשרד האנרגיה, שנועדה להפחית את השימוש בסולר ובפחם ולהגביר את השימוש בגז טבעי. הרפורמה צפויה להוביל להגדלת העצמאות האנרגטית של ישראל ולהקטנת התלות בנפט. בנוסף היא צפויה להוביל לעידוד הצמיחה בהשקעות במעבר לגז טבעי, לרכישת כלי רכב שאינם מונעים בדלק ולהקמת עשרות תחנות תדלוק בגז טבעי בסיוע המדינה בהיקף 100 מיליון שקל.
הרפורמה כוללת השקעה ממשלתית של 500 מיליון שקל בשדרוג רשת החלוקה של הגז הטבעי ופרישת קווי החלוקה וכן עידוד שימוש ברכבים מונעים בגז על ידי העדפה במכרזים, מתן פחת מואץ ופטור ממכס ומאגרת רישוי.
לדרישת הוועדה נקבע כי ייקור הפחם יכנס לתוקף רק במרץ 2019 כדי לאפשר לוודא שחלופת הגז אכן מתממשת. במסגרת הרפורמה יבוטל הישבון הבלו על הסולר (החזרי מס על שימוש בסולר), יועלה הבלו על גז טבעי דחוס (גט"ד) וכן יועלה המיסוי על פחם. ייקור הפחם צפוי להשפיע על מחירי החשמל אך הוא יכנס לתוקף רק במרץ 2019 לדרישת הוועדה. בנוסף, העלאת המיסוי על הגז הטבעי תופעל בהדרגה החל משנת 2024, וזאת רק אם יפעלו לכל הפחות 25 תחנות תדלוק בגז טבעי.
ועדת הכספים אישרה את רפורמת המיסוי הירוק של משרד האוצר ומשרד האנרגיה, שנועדה להפחית את השימוש בסולר ובפחם ולהגביר את השימוש בגז טבעי. הרפורמה צפויה להוביל להגדלת העצמאות האנרגטית של ישראל ולהקטנת התלות בנפט. בנוסף היא צפויה להוביל לעידוד הצמיחה בהשקעות במעבר לגז טבעי, לרכישת כלי רכב שאינם מונעים בדלק ולהקמת עשרות תחנות תדלוק בגז טבעי בסיוע המדינה בהיקף 100 מיליון שקל.
הרפורמה כוללת השקעה ממשלתית של 500 מיליון שקל בשדרוג רשת החלוקה של הגז הטבעי ופרישת קווי החלוקה וכן עידוד שימוש ברכבים מונעים בגז על ידי העדפה במכרזים, מתן פחת מואץ ופטור ממכס ומאגרת רישוי.
לדרישת הוועדה נקבע כי ייקור הפחם יכנס לתוקף רק במרץ 2019 כדי לאפשר לוודא שחלופת הגז אכן מתממשת. במסגרת הרפורמה יבוטל הישבון הבלו על הסולר (החזרי מס על שימוש בסולר), יועלה הבלו על גז טבעי דחוס (גט"ד) וכן יועלה המיסוי על פחם. ייקור הפחם צפוי להשפיע על מחירי החשמל אך הוא יכנס לתוקף רק במרץ 2019 לדרישת הוועדה. בנוסף, העלאת המיסוי על הגז הטבעי תופעל בהדרגה החל משנת 2024, וזאת רק אם יפעלו לכל הפחות 25 תחנות תדלוק בגז טבעי.
במקביל, בוועדת הפנים של הכנסת אושרו תקנות המשרד להגנת הסביבה, המחייבות להתקין מסנן חלקיקים בכלי רכב כבדים ישנים תוך סבסוד 100% מעלות מסנני החלקיקים או מתן מענקי גריטה תמורת גריטת רכב דיזל כבד ישן. יישום תקנות אלו צפוי להפחית את זיהום האוויר מכלי רכב ב-30%. כמו כן נקבע כי כלי הרכב המזהמים יסומנו בסימון מיוחד כדי להקל את האכיפה של התקנות. המשרד להגנת הסביבה יצא בקמפיין הסברה להעלאת מודעות לזיהום האוויר הנפלט מרכבי דיזל כבדים וישנים.