תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
חשיפה: רשימת הכבישים האדומים – סכנה לחיות הבר בישראל
מערכת תשתיות 18 ביוני 2017 10:44 אין תגובות
חשיפה: רשימת הכבישים האדומים – סכנה לחיות הבר בישראל

חשיפה – רשימת הכבישים האדומים של חיות הבר בישראל

החברה להגנת הטבע מציגה: 15 הכבישים הכי מסוכנים בישראל לחיות הבר, שבהם יש הכי הרבה דריסות של בעלי חיים. בשלושת המקומות הראשונים – כביש 2, כביש 6 וכביש 1

במסגרת המיזם המשותף של החברה להגנת הטבע ו – Waze, להצלת חיות הבר, התקבלו בששת החודשים האחרונים, מהציבור הרחב, למעלה מ – 12 אלף דיווחים על דריסות, ממוצע של יותר מ – 2000 דיווחים על דריסות, מדי חודש

כל הנתונים יוצגו לראשונה על ידי אנשי החברה להגנת הטבע, בדיון של ועדת המדע של הכנסת, בראשותו של ח"כ אורי מקלב, שיתקיים ביום שלישי השבוע, בנושא שימוש באמצעים טכנולוגיים לשמירת הטבע והסביבה בישראל, אותו יזמה החברה להגנת הטבע.

לפני מספר חודשים, יצאו החברה להגנת הטבע ו – Waze, במיזם חדש למען הצלת חיות הבר בישראל, במסגרתו הם פנו לציבור, בבקשה שידווח באפליקציה הפופולארית על חיות בר דרוסות בכבישי הארץ, על מנת שהחברה להגנת הטבע תוכל להכין מיפוי מדויק של הכבישים המסוכנים ביותר לחיות הבר, כלומר שיש בהם את כמות הדריסות הגדולה ביותר, ולפעול להורדה וצמצום של הדריסות. שני הארגונים ביקשו מהציבור, במידה והוא רואה חיית בר דרוסה לצד הדרך, להיכנס לאפליקציה, ללחוץ על דיווח, לאחר מכן על סכנה, על כביש/בשולי הכביש ובעל חיים, הליך די פשוט ומהיר.

עד לימים האחרונים, בששת החודשים שחלפו מאז תחילת קבלת הדיווחים, התקבלו באפליקציה הפופולארית, מהציבור הרחב, למעלה מ – 12 אלף דיווחים על בעלי חיים דרוסים, ממוצע של יותר מ – 2000 דיווחים לחודש. לאחר סינון כבישים עירוניים וכבישים שעוברים בשטח בנוי בעיקרו, בנתה החברה להגנת הטבע את המיפוי הבא:

הכביש המסוכן ביותר לחיות בר, על פי כמות הדריסות בכל ק"מ של כביש, הוא, כביש 2 (כביש החוף, כביש תל אביב – חיפה), עם קצת למעלה מ – 700 דריסות, ולאחר מכן כביש 6 (חוצה ישראל), עם 700 דריסות, כביש 1 (תל אביב – ירושלים), עם 600 דריסות, כביש 5 (חוצה שומרון), עם 550 דריסות, כביש 443 (תל אביב – מודיעין – ירושלים), עם 500 דריסות, כביש 70 וכביש 4, עם 380 דריסות כל אחד, כביש 431 וכביש 85, עם 350 דריסות כל אחד, כביש 444 וכביש 65, עם כ – 300 דריסות כל אחד, כביש 3, עם 280 דריסות, כביש 77 וכביש 38, עם כ – 280 דריסות כל אחד וכביש 31, עם 250 דריסות.   

שמוליק ידוב, מנהל מרכז היונקים של החברה להגנת הטבע: "אנו בוחנים כעת לעומק, מספר אזורים, בהם נצפו כמויות חריגות של דריסות, גם בכמות מוחלטת, אבל גם ביחס לאזור. כך, למשל, מקטע הדרך בכביש 90, בין מצפה שלם לעין גדי, בו דווחו כמות דריסות חריגות ביחס לדריסות שדווחו לכל ארכו. כמו כן, אנו בוחנים כבישים החוצים מסדרונות אקולוגיים מאושרים, כמו כביש 70/75, מזרחית לכרמל. המידע המגיע כיום ממשתמשי waze, הינו רב ערך עבור הטבע, והוא ממחיש את עומק בעיית דריסות חיות הבר. אנו זקוקים ומבקשים את המשך ואף הגברת שיתוף הפעולה הציבורי, על מנת לאסוף נתונים נוספים ולגבש דרכי פעולה אופטימליות לצמצום הדריסות ולהצלת חיות הבר".

בתמונות למעלה – כביש 2, כביש 6 וכביש 1, שלושת הכבישים המסוכנים ביותר לחיות הבר. 

Print Friendly, PDF & Email
דריסות בעלי חיים החברה להגנת הטבע כבישים מסוכנים לחיות בר

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד