תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
אושרה התכנית הלאומית לקידום תחום התחבורה החכמה
מערכת תשתיות 22 בינואר 2017 21:25 2 תגובות

בראש ועדת ההיגוי של התוכנית יעמדו מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ומנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר

Print Friendly, PDF & Email
אושרה התכנית הלאומית לקידום תחום התחבורה החכמה

הממשלה אישרה הבוקר תכנית לאומית לתחבורה חכמה, לקידום וחיזוק תעשיית התחבורה החכמה בישראל, ובמטרה להטמיע פתרונות חדשניים במערך התחבורה הישראלי. תקציב התכנית החדשה צפוי לעמוד על כרבע מיליארד ש"ח שיתפרשו על פני 5 שנים.

התכנית הלאומית לתחבורה חכמה, המתווספת לתכנית הלאומית לתחליפי דלקים, ממשיכה את החלטות הממשלה הנוגעות לקידום ומיצוב ישראל כמובילה טכנולוגית בתחום התחבורה על צורותיו השונים. בהתאם לכך, הוחלט בממשלה על שינוי שם המנהלת לשמה החדש: "המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה".

לתוכנית תוקם ועדת היגוי ויישום בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר ומנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר ובהשתתפות נציג מנהלת תחליפי נפט, נציג אגף תקציבים במשרד האוצר, נציג המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה ונציג רשות החדשנות במשרד הכלכלה והתעשייה.

נתח שוק עולמי של כ-7 טריליון דולר בשנת 2030

למדינת ישראל יתרון מובהק בתחומים מהותיים למהפכה שעוברת על תעשיית התחבורה העולמית: עיבוד נתוני עתק (big data), אינטליגנציה מלאכותית, מערכות חישה ואינטגרציה בין מערכות ועוד. מטרת התכנית למצב את תעשיית ההיי-טק הישראלית כמובילה עולמית בתחום שיגיע על פי הערכות שונות לנתח שוק עולמי של כ-7 טריליון דולר בשנת 2030 וכן להעניק לאזרחי ישראל שירותי תחבורה מהמובילים בעולם.

התכנית החדשה גובשה לאחר עבודת מטה משותפת של משרד התחבורה ומשרד ראש הממשלה, בהובלת מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה והמועצה הלאומית לכלכלה, ובהתייעצות מקיפה עם גורמים מובילים בתעשיות היי-טק והתחבורה המקומיים והעולמיים. בין הצעדים בתכנית ניתן יהיה למצוא ניסויי שטח לטכנולוגיות חדשניות בשיתוף חברות מסחריות וחברות ממשלתיות, הקמת שטח ניסויים לרכב אוטונומי ומקושר, הקמת מרכז מחקר לאומי בין מגזרי בשיתוף המועצה להשכלה גבוהה, הנגשת מאגרי מידע עבור תחום התחבורה ומיפוי מדינת ישראל ברזולוציה גבוהה.

נתניהו "על הממשלה למנוע עודף רגולציה בתחום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני מברך על המהלך החשוב הזה. יש לישראל יתרון יחסי ביכולת לייצר מוצרים קונספטואליים, הדבר הזה נובע מהסביבה העסקית שייצרנו כאן, ולכן על הממשלה לאפשר לדבר הזה לצמוח ולמנוע עודף רגולציה בתחום. עשינו את זה בסייבר, ונעשה את זה גם כאן. אנחנו נסיר חסמים לתעשייה הזאת שמתפתחת במהירות עצומה, והיא תסייע ליישם תחבורה חכמה בכבישי הארץ".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי לטכנולוגיית תחבורה ובכלל זה לטכנולוגיות אוטונומיות השפעה אדירה על איכות חיינו וחיי ילדינו ובתחום זה ישראל נמצאת בחוד החנית במערכות הטכנולוגיה של הרכבים האוטונומיים. ״טכנולוגיות תחבורה תורמות לבטיחות בדרכים, להקלה על גודש התנועה ואיכות האוויר אותו אנו נושמים. ממשלת ישראל ומשרד התחבורה ימשיכו להשקיע במחקר ופיתוח טכנולוגיה לטובת כל אזרחי המדינה״ הוסיף כץ.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר "תעשיות שלמות שנראו אותו הדבר במשך 60-70 שנים נמצאות כעת על סף שינויים דרמטיים. כמו שטלפונים חכמים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, כך צפויה התחבורה החכמה. למדינת ישראל יש אפשרות לקחת חלק משמעותי בשוק הענק הזה ולהביא לצמיחה משמעותית לכלכלה שלנו. יש לנו סיכוי אמיתי להיות מובילים עולמיים בתחום".

פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה: "אנחנו עומדים בפתח של מהפכה שתאפשר לנו להכפיל את הכלכלה הישראלית. יש למדינת ישראל כיום הזדמנות נדירה להפוך לשחקנית מובילה בענף הרכב העולמי. השינויים הטכנולוגיים בתחום יצרו מצב חדש, בו במקום לייצר מכוניות סוסיתא, אנחנו יכולים לעשות משהו שאנחנו מצטיינים בו: לכתוב אלגוריתמים, לפתח טכנולוגיות חדשות ולהשיג נתח משמעותי משוק שנאמד בטריליוני דולרים".

דר' ענת בונשטיין, ממלאת מקום ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה: "בראייה המקומית, הטמעת פתרונות התחבורה החכמה בשוק הישראלי, תשפר את היצע שירותי התחבורה במדינה, תקטין את זמן ועלויות הנסיעה ותצמצם את העלויות הכספיות השליליות הנובעות מגודש בכבישים, זיהום אוויר ותאונות דרכים."

 

Print Friendly, PDF & Email
התכנית הלאומית לתחבורה חכמה רכבים אוטונומיים תחבורה תחבורה חכמה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. אורי גינסברג הגב 23 בינואר 2017 בשעה 9:14

    מתמחה בתחבורה ותשתיות,המצאת פטנט לשוחות הביוב וכל השוחות בעלי מכסים הגורמים נזקים רציניים לנהג ולרכב היות ומכסה השוחה נמוך מהכביש בגבהים של בין 1ס"מ ל5ס"מ כמו-כן קיר ההפרדה בין הנתיבים ברוב הכבישים אינו מסומן עם רדת החשיכה.אני מבקש להפגש עם קרן טרנר כדי לקדם את רעיונותי,בברכה אורי גינסברג..

  2. זיו הירשפלד הגב 11 בפברואר 2018 בשעה 8:04

    המצאת פטנט לעצירה מהירה יותר של כלי הרכב בבלימת חירום+ רעיון מהפכני לחיסכון צריכת הדלק עד30%
    + חיסכון בבלאי הרכב עד 35% על פי מחקר שבוצע בגרמניה.
    מעונין בקידום המוצר בשיתוף מדינת ישראל מדובר בפטנט עולמי .

השארת תגובה ל-אורי גינסברג

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד