בנושא בקרה ופיקוח על התעריפים, לחץ האספקה וחיבור למערכת ההולכה הארצית
הדמייה של תחנת תדלוק בגז טבעי
המועצה לענייני משק הגז הטבעי דנה ביצירת סביבה כלכלית התומכת בפיתוח ענף תחבורה בגז טבעי לאור האתגרים הייחודים בחיבור תחנות תדלוק וההבנה כי נדרשת אסדרה מותאמת וייחודית לעניין זה.
המועצה החליטה כי בעלי תחנות תדלוק רכבים בגז טבעי יוכלו להגיע להסכמות עם בעלי רישיונות החלוקה לגבי תעריפי החלוקה, תעריפי החיבור ודמי צרכן מרוחק. אם לא יצליחו להגיע להסכמות, ייכנס לתוקף הסדר תעריפי ארצי אחיד ומאוזן, לחיבור תחנות תדלוק לגז טבעי שקבעה מועצה לענייני משק הגז הטבעי. הרשות הודיעה כי תקיים בקרה ופיקוח על ההסכמות בין הצדדים, תוך שמירה על האינטרסים המשותפים של המשק כולו.
בנוסף, החליטה המועצה להקל על תחנות התדלוק ולספק להן גז טבעי בלחץ גבוה מהמקובל ברשת החלוקה. קווי חלוקה אשר ישודרגו במסגרת תכניות העבודה של רשות הגז הטבעי בשנים הקרובות, יזינו את תחנות התדלוק בלחץ שלא יפחת מ-4 בר. מהלך זה הינו ייחודי וישפר את הכדאיות הכלכלית של הקמת תחנות התדלוק ותפעולן, בשל החיסכון הצפוי בעלויות דחיסת הגז הטבעי ללחץ גבוה, זאת בשונה מצרכני תעשייה מסורתיים שנדרשים ללחץ נמוך יותר. בנוסף תאפשר רשות הגז הטבעי לתחנות התדלוק להתחבר למערכת ההולכה וקובעת עבורם הסדר תעריפי סביר שמאפשר התחברותן של תחנות אלה.
רשות הגז נתנה אפשרות לחברות החלוקה לגבות מתחנות התדלוק בגז עוד תוספת של 0.5 מיליון עד מיליון ש"ח. זאת בהשוואה לכל צרכן גז טבעי באותו גודל ובאותו מקום.
כל הכבוד. ככה "תומכים בפיתוח תחבורה בגז טבעי" בישראל ! גם מכירת לוקשים לציבור כלולה במחיר.