תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
"אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים שנפגעו מפרויקט הרכבת הקלה"
מערכת תשתיות 9 בינואר 2017 20:26 תגובה אחת

ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תקיים מעקב רצוף אחרי הפרויקטים

Print Friendly, PDF & Email
"אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים שנפגעו מפרויקט הרכבת הקלה"
צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום שתי ישיבות מיוחדות בעקבות דיווחים על קשיים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ופרויקט הקו המהיר ירושלים-תל אביב. היו"ר כבל דרש מגורמי המקצוע תשובות באשר לעמידה בלוחות הזמנים, ועמידה בתקציב מבלי לפגוע ברמת הפרויקטים. הוא גם דרש התייחסות באשר לטיפול בבעלי העסקים בתוואי העבודות בתל אביב, בהמשך להצעת חוק שהגיש בנושא, והודיע כי יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין, יבצע עבור ועדת הכלכלה מעקב שוטף אחר התקדמות הפרויקטים.

ח"כ יעקב פרי אמר כי מדיווחים בתקשורת, וגם ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עולה כי צפוי עיכוב בפרויקט הרכבת הקלה, הוא דרש התייחסות לכך וכן לטיפול בעסקים הקטנים. ח"כ איתן ברושי הוסיף כי לא יכול להיות שאין שיתוף פעולה בין עיריית תל אביב, בעלי העסקים הקטנים וחברי הכנסת על הוספת תקציב לפיצוי עבור הנפגעים מהעבודות.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי היא מודאגת מהעיכובים, והוסיפה כי אי אפשר להתעלם ממצבם של בעלי העסקים. "עד שהם יוכלו ליהנות מהרכבת הקלה הם כבר לא יהיו שם, וההתעלמות מהם היא נוראית", אמרה. ח"כ יעל כהן פארן אמרה כי אם הפקקים בכניסה לתל אביב ימשכו כל העסקים בעיר יפגעו, וקראה לטפל גם בכך.

ח"כ מיקי לוי ציין כי הסכים לדחות העלאת הצעת חוק שהגיש לפיצוי בעלי העסקים, אך קרא שלא לתת לבעלי העסקים בתל אביב לעבור את מה שעברו בעלי העסקים בירושלים. "העסקים שהיו ברחוב יפו בירושלים לפני 10 שנים כבר לא קיימים היום", אמר. ח"כ דב חנין ציין כי לפי המסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מועד הסיום הצפוי יהיה במרץ 2022 – כמעט חצי שנה אחרי מועד הסיום לפי נת"ע ומשרד התחבורה.

נשיא לה"ב, רועי כהן, אמר כי בעלי עסקים לא הגיעו לישיבה מאחר שהתייארו, והזכיר כי לפני חודש המדינה רעשה בגלל משבר עמונה. הוא דיבר בסערת רגשות והוסיף: "ראש הממשלה אמר שידאג לפיצוי תושבי עמונה ולא לעסקים הקטנים, כי להם יש מפלגה ולנו אין. זה לא יעבור יותר לסדר היום. אין לנו מפלגה אבל יש לנו זכות להתאגד ומה שיפיל את הממשלה זה אטימות ורוע לב כלפי הציבור העצמאיים שרוצים להתפרנס ולהיות מנוע צמיחה במשק".

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, אמרה כי "הכי קל להגיד שהרכבת הקלה תחל לפעול ב-2023, אבל אנחנו נהפוך את העולם ונעמוד בלוח הזמנים ובתקציב". באשר לפיצוי לבעלי העסקים אמרה כי השר לא מתנגד, אך יש לכך השלכות רוחביות והממשלה הבטיחה להידרש לכך.

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, אמר כי כל מה שדיווח לוועדה לפני שנה וחצי קרה ובזמן. הוא הבהיר: "הפרויקט יסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, תל אביב ובני ברק ועד בת ים באוקטובר 2021". הוא אף הוסיף כי בזמן הישיבה אישרה ועדת השרים גם את התוכניות של הקו הירוק והסגול. היו"ר כבל הגיב ואמר כי לפי הדוח של הממ"מ הפרויקט היה אמור להסתיים ב-2017 בעלות של 10 מיליארד שקל, כשכיום המועד הוא 2021 והתקציב עומד על 16 מיליארד. הוא דרש לדעת האם הליקויים שגרמו לדחיות טופלו. בר און הבהיר כי יש חלופות למתן מענה כך שבאוקטובר 2021 הקו האדום יהיה מוכן.

נציג משרד האוצר, אלון מסר, התייחס לפיצויים ואמר כי לא מדובר בעבודות היחידות במרחב הציבורי וכמו בפעמים קודמות אין פיצוי ישיר, אך יש תכניות אחרות בין היתר סיוע של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. נשיא לה"ב התפרץ לדברים ואמר כי מה שהאוצר מציע לעסקים זה לקחת עוד הלוואה או לממן עוד יועץ. היו"ר כבל מתח גם הוא ביקורת על התשובה ואמר כי "אי אפשר למרוח יותר את הטיפול בבעלי העסקים".

באשר לקו הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב אמרה המנכ"לית טרנר אייל כי כולם עובדים קשה כדי לעמוד גם כאן בלוחות הזמנים ובתקציב. סמנכ"ל פיתוח התשתיות ברכבת, ראובן קוגן, הוסיף כי כל המאמצים הניהוליים מתמקדים בהפעלת הקו מסחרית במרץ 2018. הוא הוסיף כי הקו יפעל 24 שעות, כאשר בשעות השפל תהייה רכבת אחת בכל כיוון בשעה, ובשעות השיא שתי רכבות בכל כיוון בשעה.

ח"כ עליזה לביא אמרה כי חברת בקרה של משרד התחבורה העבירה למשרד דוח לפיו צפויה דחייה של הפעלת הקו לסוף 2018, וביקשה לדעת האם אכן קיים דוח כזה ומה התחזית של משרד התחבורה, המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אם היה לי שקל על כל פעם שחברת בקרה אמרה שלא נעמוד בלו"ז ובסוף כן עמדנו – היינו יכולים לממן עוד קו".

ח"כ לביא הוסיפה וביקשה התייחסות לתיקון המנהרות המקשרות ולדיווח כי המתכנן של המנהרה הראשית הסיר את חתימתו מבחינה בטיחותית. מנהל אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה, משה אמסלם, אמר כי הוא מקווה שבשבוע הבא יוכל לשכור חברת בקרה שתבדוק את התיקונים שביצעה הרכבת. קוגן הוסיף כי אין משמעות להסרת החתימה של המתכנן, ואמר כי חברת שפיר סולקה מהאתר ב-2015 והתיקון בוצע על ידי חברה אחרת. המהנדס הראשי של חברת שפיר, אבי פנטורין, אמר מנגד כי "התחזיות מתבדות. אמרו שייקח חודש לתקן את המנהרות המקשרות ושזה יעלה כמה מאות אלפי שקלים, וכרגע מדברים על תיקון 33 מנהרות במליונים רבים. להערכתנו התיקונים לא הסתיימו ויש פיגומים שמחזיקים את הקירות".

ח"כ רחל עזריה קראה להיערך ולהכין את התשתית התחבורתית בירושלים, ואף להתייחס לפעילות בתנאי מזג אוויר קשים כמו השלג. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, ומנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, הצטרפו לדברים וקראו ליצור הרגלי התנהגות חדשים.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תמשיך לעקוב אחר הפרויקטים. הוא הוסיף כי יפנה לשר האוצר, משה כחלון, באשר לפיצוי לעסקים הקטנים, שהמדינה הפקירה לדבריו. הוא אף דרש מנת"ע לבצע עבודה נוספת ולשפר את הנגישות ואת השילוט המוביל לכל בית עסק. באשר לנעשה בקו הרכבת לירושלים אמר היו"ר כבל כי לא ניתן להתעלם מהטענות שמעלה נציג חברת שפיר, ובכוונתו לשוב ולבקש ממבקר המדינה להתייחס לנושא עוד לפני 2018.

Print Friendly, PDF & Email

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. צדק הגב 16 ביוני 2017 בשעה 0:03

    כלבים מזדינים הורסים את העצמאים בשם חוק אפרטאהיד

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס