את הפרויקט מממנת קק"ל במסגרת התחייבויותיה לממשלה, והוא מבוצע בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה. שיתוף הפעולה שמובילים המשרד להגנת הסביבה וקק"ל כוללת סדרה רחבת היקף של פרויקטים נוספים לצמצום זיהום האוויר, התייעלות אנרגטית ושיפור איכות החיים ברחבי הארץ ובמיוחד בפריפריה, בעלות של 400 מיליון שקלים
המשרד להגנת הסביבה וקק"ל – 20 מיליון שקלים יוקצו למימון כ-50 אוטובוסים חשמליים
את הפרויקט מממנת קק"ל במסגרת התחייבויותיה לממשלה, והוא מבוצע בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה. שיתוף הפעולה שמובילים המשרד להגנת הסביבה וקק"ל כוללת סדרה רחבת היקף של פרויקטים נוספים לצמצום זיהום האוויר, התייעלות אנרגטית ושיפור איכות החיים ברחבי הארץ ובמיוחד בפריפריה, בעלות של 400 מיליון שקלים
בתמונה: תחבורה ירוקה. צילום: שאטרסטוק
כ-1,250 אזרחים מתים מדי שנה מנזקי זיהום האוויר מתחבורה במדינת ישראל. זיהום האוויר בישראל נובע בעיקר מתחבורה, אנרגיה ותעשייה. לטיפול מהיר ויעיל בבעיה נדרשות פעולות דרסטיות ויצרתיות. לכן חברו המשרד להגנת הסביבה והקרן הקיימת לישראל, ופיתחו את "מהפיכת הבריאות וצמצום הפערים הסביבתיים" – חזון משותף שמטרתו הצלת חיים והפחתה משמעותית בתמותה כתוצאה מנזקי זיהום האוויר.
שיתוף הפעולה בין המשרד להגנת הסביבה וקק"ל כולל פרויקטים להפחתת זיהום האוויר בתחומי התחבורה ועידוד התייעלות אנרגטית. ככל שפרויקטים אלה יורחבו ויגדלו – תתאפשר לא רק הורדה מהותית בהיקפי זיהום האוויר בישראל, אלא גם שיפור משמעותי באיכות החיים, באזורים בהם המיזמים ייושמו ובכלל מדינת ישראל. חשוב לציין כי פרויקטים אלו מיושמים במסגרת ההסכם עליו חתמה קק"ל עם הממשלה ומחויבותה להגנה על הסביבה.
הפרויקט הראשון שיצא היום לדרך הוא מיזם האוטובוסים החשמליים, במסגרתו המשרד להגנת הסביבה מפרסם קול קורא לחברות תחבורה ציבורית לרכישת אוטובוסים חשמליים חדשים שיצמצמו את זיהום האוויר מתחבורה ברחבי הארץ, וזאת במימון הקרן הקיימת לישראל. בשלב הראשון ישמש התקציב שתי חברות תחבורה ציבורית לרכישה של למעלה מ-50 אוטובוסים חשמליים שיחלו את פעילותם כבר בשנה הקרובה, לצד הקמת תשתית הטענה. יש לציין כי הפרויקט יוצא לדרך גם בזכות שיתוף פעולה עם משרד התחבורה שתומך בקידום תחבורה ציבורית נקייה ושקטה בטכנולוגיה חדשנית.
יו"ר קק"ל, דני עטר: "הפרוייקטים המשותפים לקק"ל ולמשרד להגנת הסביבה נועדו לדאוג גם לחיים עצמם וגם לאיכות החיים. היעד ששמנו לעצמנו כארגון הירוק הגדול בישראל הוא להילחם בזיהום האוויר, לשפר את איכות הסביבה ולדאוג שישראל תהיה מקום ירוק יותר לחיות בו. פרוייקט האוטובוסים החשמליים הוא צעד ראשון וחשוב בדרך להשגת יעדים אלו."
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר: "תחבורה נקייה יותר מצילה חיים. כל רכב מזהם שיורד מהכביש תורם להצלת חיי אדם ולשדרוג מהותי באיכות החיים של כולנו. פרויקט זה הוא רק שלב ראשון במהפכה שתעבור מדינת ישראל בזכות שיתוף הפעולה של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל".
מה הקשר בין קק"ל לאוטובוסים?! בטח עוד קומבינה שלהם (למרות שבאופן כללי זה מיזם מבורך בהחלט).
משנה מה הקשר ??? העיקר היוזמה סופר מבורכת !!!
אני רק מקווה שירכשו אוטובוסים שהסוללה שלהם תהיה בנויה מסופר קבלים,עם טעינה מליאה של כ-15 דקות+טעינה נוספת של כחצי דקה עד דקה בכל תחנת עצירה.ישנם המון אוטובוסים עובדים כאלה כבר שנים בסין.
קק"ל במסגרת ההסכם עם המדינה מעבירה השנה מיליארד ו200 מיליון לפרויקטים שיוחלטו יחד במסגרת וועדה משותפת עם המדינה,הבעייה כתוצאה מהעברת הכספים מפסיקים לתחזק יערות ולבנות מאגרי מים
עוד פעם יורים לפני שבודקים .. במקום לקדם את קוי החלוקה של הגז הטבעי ולהביא אוטובוסים מתאימים
הולכים לכיוון של אוטובוסים חשמליים כשבכל העולם כבר מתחילים לפקפק ביעילות שלהם ובפתרון המחזור של הסוללות שלהם.