שר התחבורה ישראל כ"ץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך
שר התחבורה: רוצים להכניס את אובר? תכינו 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות
שר התחבורה ישראל כ"ץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך
שר התחבורה ישראל כ"ץ בוועדת הכלכלה. קרדיט: ועדת הכלכלה
ישראל כ"ץ, שר התחבורה, הגיע היום לוועידת הכלכלה לדון בפעילות Uber בישראל, החברה מספקת שירותי מוניות פרטיים אותם יכולים להציע האזרחים שישתתפו בפעילות החברה כנהגים פרטיים שיכולים לגבות כסף על שירות ההסעות שהם מציעים עם הרכב שלהם בעזרת שימוש בפלטפורמה של אובר.
לאחר שישראל הציבה מכשולים בפני החברה עקב התנגדות של נהגי המוניות ושל חברת גט טקסי, המתחרה הגדולה של אובר, ראש הממשלה נועד בשבוע שעבר עם מנכ"ל Uber בדאבוס. בישיבת הממשלה שנערכה אתמול הודיע נתניהו שהוא מתכנן לקדם את פעילות החברה בישראל והתעמת עם שר התחבורה על החסמים שמציב משרדו בפני כניסת החברה לפעילות בישראל.
בוועידת הכלכלה היום השר כ"ץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב, עם כל הכבוד. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".
אזרחים זו הזדמנות לראות שבאמת שרים בממשלה יכולים להחליט נגד דרישתו של ראש הממשלה להכניס חברה כמו הובר לפעילות בארץ. נבחן את זה על ציר הזמן.
אומנם זה יביא לתחרות, יתכן אפילו שזה יוריד עומס בכבישי הארץ, בסוף יהיו פחות מכוניות שנוסעות בשעות השיא בכבשים. תפצו את נהגי המוניות ונצא לדרך.
הענין המשני שיש בסיפור הזה הוא "הרשיונות" המדינה והרשויות על כל דבר מטילות מס בצורת רשיונות ואגרות ולמעשה בכך יש גביית יתר של מיסים בתחפושות שונות.
האם מישהו זוכר את אגרת הרדיו ברכב שאי שם בעבר הכניסו אותה לאגרת הרישוי השנתי? ובכלל מה זה אגרת רישוי בשביל לרשום את הרכב במאגר של משרד התחבורה צריך לשלם כל כך הרבה.אגרה משלמים על שירות כלשהו ומה האגרה נותנת לנו האם יש פקיד שמחכה לנו עם קפה במועד הטסט או מנקה שמשות בצמתים, התשובה היא נאדה כלום גורנישט רק כסף והרבה כסף שעובר מכיסנו לכיס הממשלה.