לאחר שביום חמישי המשטרה הצרפתית פשטה על משרדי רנו בצרפת, עקב חשד שהחברה רימתה במבחני פליטות הזהום מהרכבים שלה בדומה לפולקסווגן, השבוע מנסה החברה לשקם את התדמית שלה בעזרת הבטחות להפחתת הפליטות מרכביה
רנו: בקרוב נוציא תוכנית שתפחית את פליטות הפחמן מרכבי הדיזל שלנו
לאחר שביום חמישי המשטרה הצרפתית פשטה על משרדי רנו בצרפת, עקב חשד שהחברה רימתה במבחני פליטות הזהום מהרכבים שלה בדומה לפולקסווגן, השבוע מנסה החברה לשקם את התדמית שלה בעזרת הבטחות להפחתת הפליטות מרכביה
תמונה ראשית: אילוסטרציה
רנו הבטיחה להציג בקרוב תוכנית שתתייחס לפער שבין הפליטות של רכביה בבדיקות המעבדה לבין הפליטות הגבוהות יותר שנצפו במבחני נסיעה, לאחר שנציגי הממשלה מצאו פערים גדולים. החברה הייתה נתונה ללחץ רב מאז יום חמישי, אז נחשף שהממשלה פשטה על משרדיה בצרפת בחשד להונאה כחלק מבדיקה של הפליטות מרכביה, חשיפה שגרמה למניותיה לצנוח ביותר מ-10 אחוזים.
המשקיעים בחברה היו מודאגים שמא רנו הולכת לקראת סקנדל פליטות בדומה למקרה פולקסווגן, שכבר זכה לכינוי "דיזלגייט". כזכור, פולקסווגן הודתה שהיא התקינה תוכנה שמרמה את מבחני הפליטות הרשמיים. הבדיקה הממשלתית בצרפת כבר הוכיחה שרנו לא השתמשה בתוכנה לא חוקית כדי לרמות בבדיקות, אבל היא מצאה שחלק מהמכונית של רנו "עברו את גבול הפליטות" במבחני נסיעה בעולם האמיתי.
הפערים בין בדיקות המעבדה לבין מבחני הנסיעה בעולם האמיתי לא בהכרח מעידים שהייתה הונאה כלשהי מצד רנו, מאחר ובמבחני מעבדה יצרניות המכוניות מורשות לבצע "אופטימיזציה" ברכבים שלהן – למשל להוציא החוצה את מערכת הסטריאו ואת הגלגל הספייר כדי להפחית במשקל הרכב.