מספר הבטריות לאחסון אנרגיה סולארית שנמכרו בגרמניה בשנה החולפת כמעט הכפילו את מספר המכוניות החשמליות שנמכרו השנה. מחקר חדש חשף שלמרות שההמטרה הרשמית של הממשלה הגרמנית היא להגיע למיליון רכבים חשמליים עד 2020, אנרגיה סולארית עם אחסון משיגה האצה משמעותית יותר בשוק
גרמניה: השנה נמכרו יותר בטריות לאחסון אנרגיה סולארית מאשר מכוניות חשמליות
מספר הבטריות לאחסון אנרגיה סולארית שנמכרו בגרמניה בשנה החולפת כמעט הכפילו את מספר המכוניות החשמליות שנמכרו השנה. מחקר חדש חשף שלמרות שההמטרה הרשמית של הממשלה הגרמנית היא להגיע למיליון רכבים חשמליים עד 2020, אנרגיה סולארית עם אחסון משיגה האצה משמעותית יותר בשוק
בתמונה הראשית: בטריה סולארית
העליה בפתרונות אחסון סולאריים בגרמניה כיסתה במובן מסוים על הירידה בהתקנות מערכות סולאריות ב-2015. נתונים של אוניברסיטת RWTH שפורסמו השבוע הראו שבעוד ש-12,363 מכוניות חשמליות נמכרו בגרמניה במהלך 2015, לפחות 20,000 פתרונות סולאריים הכוללים אחסון הותקנו בשנה האחרונה.
המספרים מגלים שלמרות שהממשלה הגרמנית הציבה יעדי מכוניות חשמליות שאפתניים, הם מקבלים פחות יחס בשוק מהתחום הסולארי, שסובל מהפחתה ביחס החיובי של הממשלה הגרמנית כלפיו. כל כך גדול הפער בין יחס הציבור לאנרגיה הסולארית מהיחס של הממשלה הגרמנית, שהממשלה הודיעה כבר שתוכנית התמיכה בפתרונות האחסון הסולארי הגיעה ליעדים שלה והיא לא תמשיך יותר, אך חזרה בה בנובמבר והודיעה שפתרונות האחסון יזכו לתמיכה אחרת במהלך 2016.