מנכ"ל החברה התפטר אתמול לאחר שבימים האחרונים המועצה הבינלאומית לתחבורה נקיה גילתה כי ב-11 מיליון מרכבי החברה הותקנה תוכנה שמרמה בבדיקות הזיהום שהם פולטים. רמת הפליטה הגיעה לפי 35 מהכמות המותרת לפליטות תחמוצות חנקן בתקן האמריקאי
פולקסווגן רימתה בבדיקות זיהום האוויר: המנכ"ל התפטר והחברה מתרסקת
מנכ"ל החברה התפטר אתמול לאחר שבימים האחרונים המועצה הבינלאומית לתחבורה נקיה גילתה כי ב-11 מיליון מרכבי החברה הותקנה תוכנה שמרמה בבדיקות הזיהום שהם פולטים. רמת הפליטה הגיעה לפי 35 מהכמות המותרת לפליטות תחמוצות חנקן בתקן האמריקאי
"אני בשוק מאירועי הימים האחרונים. מעל הכל, אני בהלם שהתנהגות פסולה בקנה מידה כזה יכולה להיות אפשרית בקבוצת פולקסווגן", אמר אתמול מנכ"ל פולקסגוון מרטין ווינטרקורן, בהצהרה שפרסם עם התפטרותו מהחברה, מהלך שהיווה את רגע השיא של הפרשה שמסעירה בימים האחרונים את העולם.
הכל החל בעקבות בדיקה של המועצה הבינלאומית לתחבורה נקיה שנערכה בשנה שעברה, וביצעה ברכבי פולקסווגן שתי בדיקות: בדיקה אחת ממוחשבת, ובדיקה אחת בעולם האמיתי. הבדיקה הממוחשבת הראתה שנתוני הפליטות של הרכבים עומדים בתקן האמריקאי, אך הבדיקה שנערכה בנסיעה בעולם האמיתי הראתה על פליטות יתר של תחמוצות חנקן מזהמות שהגיעו לכפול 20, 30, ואף 35 מהתקן האמריקאי. פולקסווגן הזמינה למוסך כמות גדולה של רכבים בעקבות בדיקה זו בדצמבר 2014, ומאז הסיפור נשמר בשקט, עד שלפני כמה ימים הפרשה התפוצצה כשסוכנות הגנת הסביבה האמריקאית הודיעה כי היא תקנוס את פולקסווגן מאחר והיא רימתה בבדיקות זיהום האוויר שלה.
המניה של פולקסווגן, שלפני שבוע עמדה על 170 דולר, הגיעה בימים האחרונים לשפל של 100 דולר, כשהיא עצמה הודתה ש-11 מיליון רכבים סיפקו נתוני פליטות לא נכונים. הירידה הענקית של 40% משווי המניה משקפת כ-30 מיליארד דולר שבעלי המניות איבדו בעקבות הסקנדל. החברה צפויה לעמוד בפני מספר בלתי נתפס של תביעות והרשת מוצפת בעשרות אנשים שאומרים כי הם רוצים למכור את רכב הפולקסווגן בעקבות הפרשה, אך אף אחד לא יהיה מוכן לקנות אותו מהם בשל כך.
רכבי הפולקסווגן שנקראו לריקול בתחילת הפרשה כוללים את גרסאות הדיזל של הדגמים הבאים: פולקסווגן ג'טה 2009-15, החיפושית 2009-15, גולף 2009-15, פאסאט 2014-15 והאוודי A3 מהשנים 2009-15.