כנס גזטק לתחבורה נפתח הבוקר בסינמטק תל אביב עם הצהרות מהפכניות של עידן עבודי, האחראי במשרד התחבורה על הסבת רכבים לגז טבעי, שהכריז כי בקרוב יהיה אישור להסב רכבים שעובדים על דלק לגז טבעי במקום השיטה הנהוגה היום שבה אושר רק לייבא רכבים שכבר עבדו מראש על גז טבעי
משרד התחבורה בכנס גזטק: "חובתנו לדאוג שהאוטובוסים בישראל יסעו על גז טבעי"
כנס גזטק לתחבורה נפתח הבוקר בסינמטק תל אביב עם הצהרות מהפכניות של עידן עבודי, האחראי במשרד התחבורה על הסבת רכבים לגז טבעי, שהכריז כי בקרוב יהיה אישור להסב רכבים שעובדים על דלק לגז טבעי במקום השיטה הנהוגה היום שבה אושר רק לייבא רכבים שכבר עבדו מראש על גז טבעי
כנס גזטק לתחבורה נפתח הבוקר בסינמטק תל אביב, זו השנה השנייה ברציפות בה נערך כנס גזטק לאחר שבשנה שעברה פותח ועהתרחב ענף התעשייה. כ-200 אנשי מפתח בענפי התחבורה והגז הטבעי בארץ הגיעו לשמוע את המומחים שהגיעו במיוחד לארץ מגופים בינלאומיים כגון מנועי קאמינס – חברת מנועי גז טבעי עם היקף מכירות שנתי של כ-19 מיליארד דולר, איגוד התחבורה הציבורית האמריקאית שאחראית על הסבת חלק גדול מהתחבורה הציבורית באמריקה לגז טבעי, משרד האנרגיה האמריקאי וחברת טריליום שעוסקת בהסבת ציי רכב גדולים ברחבי העולם לגז טבעי לתחבורה.
את הכנס פתח גרג בריסקו, הנספח הכלכלי הבכיר בשגרירות ארה"ב בישראל, בריסקו אמר: "אני חדש בישראל, הגעתי לכאן לפני מעט יותר מחודשיים אחר שעבדתי שש שנים בטוקיו שביפן, אני נהנה מההבדלים התרבותיים ומהזמן שלי כאן. אני מתכבד לקבל את פניכם לוועידת גזטק השנתית השנייה ורוצה לספר לכם על העבודה שלנו. אנחנו סוכנות לא מסורתית כי אנחנו משתייכים ללשכת המסחר ולא למחלקת המדינה והמטרה שלנו היא לעזור לחברות אמריקאיות לייצא את המוצרים שלהן לישראל ולעזור לחברות לייבא מוצרים לארה"ב מישראל". לשאר הנאום שלו ולעוד נאומים יש ללחוץ כאן
לאחר בריסקו עלה ארנון מעוז, מנכ"ל תשתיות בעצמו לנאום, ודיבר על הפרויקט של גזטק: "גזטק הוקם בשנה שעברה יחד עם המחלקה המסחרית של שגרירות ארה"ב. כשרוצים לעשות שינוי במדינה שיש בה כל כך הרבה יהודים זה קשה כי כל רגולציה מייצרת תת רגולציה וכל תת רגולציה מייצרת עוד תת רגולציה. כמו כל המטרות של הארגון שלנו כאן בעולם התחבורה אנחנו פתאום מבינים שיש עולם ומלואו של יכולות כלכליות ושימור של אוויר נקי במרכזי ערים. אין ספק שהדרך היחידה לשנות היא לבוא ולתת כלים למשק ולתווך ולהישאר בואקום של השוק החופשי לבין היכולות של הרגולציה ליישר קו. אם להתייחס למה שקרה בפרויקט הזה – צריכים שמישהו יבוא וירוץ קדימה וישים את הדגל על הגבעה שנכתב עליו – כאן תהיה תעשייה". לשאר הנאום שלו ולעוד נאומים יש ללחוץ כאן
עידן עבודי, שאחראי על הסבת הרכבים במשרד התחבורה לגז טבעי וערך את ניסוי הפיצוץ של אוטובוס הגז הטבעי, דיבר על כך שמכוניות חדשות שעובדות על גז טבעי של פיאט ומרצדס בדרך לארץ, שני אוטובוסים להרצה כבר כאן, בחיפה קנו 30 אוטובוסים ורכבי זבל ויש את האישורים הנדרשים לייבוא. עבודי: "הרשויות בישראל מכירות בכך שגז טבעי לתחבורה זה תחום שצריך לפתח לכן עכשיו מתכוונים לספק לו את התמריצים הנדרשים כדי שנוכל לפצח את בעיית הביצה-תרנגולת-שניצל הזה".
עוד אמר עבודי: "CNG בהשוואה לדלקים נוזליים מקבל הכי הרבה פלוסים. לגבי רכב עולות כל הזמן דרכי הנעה חלופיות אבל מנוע בעירה פנימית הולך ללוות אותנו בעשורים הקרובים. ארבעה דגמים קיבלו אישור לפני שבכלל פרסמנו את הדרישות ועכשיו פרסמנו את הדרישות באתר משרד התחבורה. במקביל הכנו תקן לשירותי תחזוקה – לדעתנו ב-100 אלף שקלים אפשר להסב מוסך לגז טבעי אחרי כל הבדיקות. בנוסף הוספנו בדיקות תקופתיות לצנרת הגז ולמיכלים, זאת בסך הכל בדיקה ויזואלית לראות שהכל תקין. הנוחות של המשתמש הייתה מאוד חשובה לנו כששקלנו את הדברים".
עבודי המשיך: "הודות ליצרנים שהביאו את האוטובוסים עשינו גם הדרכה לכוחות הביטחון שיידעו מה לעשות במקרה של אירוע, מאחר והרכיבים ברכבי הגז הטבעי מאוד דומים אז כמה הדרכות כאלה וכולם כבר יידעו את הכל. יש כמה מדינות שבחרו לאשר רק את פיית התדלוק הקטנה אבל אנחנו בחרנו לאשר גם את פיית התדלוק הגדולה מאחר וחשוב לנו המגזר של האוטובוסים".
"התועלות הסביבתיות הן עצומות באוטובוסים, על התועלות הכלכליות אפשר להתווכח אבל בכלל התועלות הסביבתיות מחובתנו לדאוג שהאוטובוסים בישראל ייסעו על גז טבעי. קיבלנו שלוש הסמכות ויש לנו שלושה מנהלים מקצועיים – ברגע שיש לנו מנהלים מקצועיים במוסך אנחנו רוצים שהמנהל המקצועי יטפל בזה. המערכת הכי יקרה ברכב היא מערכת האיוורור, זה לקוח מהתקן – מערכת איוורור על תא שבמקרה שכל הגז משתחר מהמיכל אז לא תהיה הצטברות מסוכנת בתקרה".
עכשיו אנחנו רואים למה עשו שיכול/חיסול ממוקד למכוניות החשמליות…
מחובתכם ומחובתינו לדאוג שהאוטובוסים (לפחות בתוך הערים) יהיו חשמליים בלבד !!!!!! ואת הגז,תשאירו לתחנות הכוח !!!!
בסין ישנם אוטובוסים חשמליים שעובדים על סופר קבלים.המצבר של האוטובוס נטען תוך 15 דקות בלבד !!! ובנוסך,בכל תחנה שהוא עוצר,הוא ממשיך להטען אוטומטית !!!