מועדון הרכב הגרמני ADAC שעוקב אחרי שביעות רצון חבריו מהמכונית שלהם, גילה שהנהגים שמשתמשים ברכבים המונעים בגז טבעי הם המרוצים ביותר מרמת החסכנות בדלק במכוניות שלהם, והציב את מכוניות הגז הטבעי גם במקומות הראשונים במבחן הנסיעה האקולוגית
סקר: נהגי מכוניות המונעות בגז טבעי הם המרוצים ביותר
מועדון הרכב הגרמני ADAC שעוקב אחרי שביעות רצון חבריו מהמכונית שלהם, גילה שהנהגים שמשתמשים ברכבים המונעים בגז טבעי הם המרוצים ביותר מרמת החסכנות בדלק במכוניות שלהם, והציב את מכוניות הגז הטבעי גם במקומות הראשונים במבחן הנסיעה האקולוגית
בתמונה הראשית: תחנת תדלוק בגז טבעי
מועדון הרכב בגדול באירופה ADAC, שנוסד ב-1903 בגרמניה ומונה 18 מיליון חברים, ערך לאחרונה סקר מקוון שמנה 20,000 משתתפים ובחן את רמת שביעות הרצון שלהם מצריכת הדלק של המכוניות שלהם. במקום הראשון מבחינת שביעות הרצון הגיעו נהגי רכבי הגז הטבעי (NGV), במקום השני הגיעו נהגי רכבים היבירידיים, ואחריהם נהגים של מכוניות LPG (גז פרופן או בוטאן), דיזל ובנזין הגיעו למקומות הרביעי והחמישי.
רכבי הגז הטבעי הגיעו למקומות הראשונים גם בדירוג הסביבתי: לא פחות משישה מתוך 10 דגמי המכוניות שהגיעו למקומות הראשונים במבחן הנהיגה האקולוגית משתמשים בגז טבעי כמקור האנרגיה. כל רכבי הגז הטבעי האלה השיגו תוצאה מושלמת של חמישה כוכבים במבחן הנסיעה האקולוגית. המנצחת של המבחן האקולוגי הייתה הסקודה אוקטביה G-Tec, עם צריכה ממוצעת של 3.7 קילו גז טבעי ל-100 קילומטר ופליטת פחמן דו-חמצני של 101 גרם לקילומטר.
ד"ר טים קהלר, מנכ"ל היוזמה לגז טבעי לעתיד, הגיב: "ברומטר שביעות רצון הלקוח של ADAC מראה שרכבים המונעים בגז טבעי עומדים בפועל בהבטחות שלהם לתחבורה במחיר נוח ושביעות רצון הלקוח ברמה הגבוהה ביותר". לפי ד"ר קהלר, כיום יש כ-100,000 מכוניות NGV (גז טבעי לתחבורה) על הכבישים בגרמניה, אבל הפוטנציאל הוא גבוה בהרבה: כרבע מכל המכוניות החדשות שנמכרו בגרמניה בשנה שעברה היו זמינות גם בדגם שעובד על גז טבעי. כיום יש 900 תחנות תדלוק בגז טבעי במדינה, מה שמציב אותה במקום השני באירופה מבחינת תשתית התדלוק בגז טבעי אחרי איטליה. "למי שרוצה לחסוך כסף ולהגן על הסביבה, מכונית גז טבעי היא הבחירה הנכונה", אומר קהלר.
התחום של הגז הטבעי לתחבורה פורח גם בישראל ולאחר שהשר להגנת הסביבה אבי גבאי אמר כי זה נושא "דרמטי", תשתיות עורך כנס מקצועי בינלאומי בנושא שיביא את התחום צעד אחד קדימה. להרשמה ולפרטים לחץ כאן