ההסכם יחול על כל נהגי שעיסוקו הוא נהיגה ברכב משא מ-4 טון ומעלה, נהגים אלה יזכו לכיסוי ביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי וכן יזכו לייתר פרטי השכר מופיעים בהסכם. צו ההרחבה מחייב את כלל המעסיקים בענף לקיים את כל ההסכם על כל פרטיו: פנסיה חובה, קרן השתלמות, תוספת מקצועית ועוד
תיקון להסכם מול חברות ההובלה – חובה לבטח את הנהגים בביטוח אובדן כושר עבודה
ההסכם יחול על כל נהגי שעיסוקו הוא נהיגה ברכב משא מ-4 טון ומעלה, נהגים אלה יזכו לכיסוי ביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי וכן יזכו לייתר פרטי השכר מופיעים בהסכם. צו ההרחבה מחייב את כלל המעסיקים בענף לקיים את כל ההסכם על כל פרטיו: פנסיה חובה, קרן השתלמות, תוספת מקצועית ועוד
צילום: אתר איסוזו
בשנת 2006 חתמה התאחדות בעלי מפעלי הובלה על הסכם קיבוצי כללי בענף ההובלה מול הסתדרות העובדים. מאז, היא מוכרת על ידי המדינה כארגון יציג שפועל בתוקף חוק הסכמים קיבוציים צווי הרחבה התשל"ז. מתוקף מעמדה זה, ההתאחדות מייצגת את המעסיקים בכל הקשור להסכמי עבודה אל מול ההסתדרות והממשלה, תוך דאגה לזכויות נהגים
ההסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2006 קבע, בין היתר, את החובה לבטח נהגים בביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי. מאז החתימה על הסכם 2006, נוצר קושי אובייקטיבי ביישום הוראות הסכם 2006 לעניין רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי, עקב אי הסכמת חברות הביטוח.
ביום 6.8.15, נחתם תיקון להסכם הקיבוצי, במסגרתו הוסכם שנהגים, שהיו מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי בהתאם להסכם הקיבוצי משנת 2006, ימשיכו להיות מבוטחים באותו הסדר ואין לשנות את תנאיהם. בנוסף, הוסכם כי נהגים שלא היו מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי כאמור, יהיו מבוטחים בתנאים כפי שפורטו בהסכם הקיבוצי החדש.
ההסכם יחול על כל נהגי שעיסוקו הוא נהיגה ברכב משא מ – 4 טון ומעלה, נהגים אלה יזכו לכיסוי ביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי וכן יזכו לייתר פרטי השכר מופיעים בהסכם.
צו ההרחבה מחייב את כלל המעסיקים בענף לקיים את כל ההסכם על כל פרטיו: פנסיה חובה, קרן השתלמות, תוספת מקצועית ועוד.
דוד כוכבא, מנכ"ל ההתאחדות, מדגיש כי למרות כניסתו לתוקף של ההסכם הקיבוצי רק לאחר הוצאת צו הרחבה, קיימת חובה לבטח את הנהגים שאינם מבוטחים, בביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי.