סולאר אימפולס 2, המטוס הסולארי שהיה במשימה להפוך למטוס הראשון שמקיף את העולם ללא שימוש בדלקים פוסיליים, נאלץ לעצור את המסע שלו לעת עתה בהוואי לאחר שהסוללה שלו ספגה נזק בלתי הפיך. המסע עשוי להימשך מאותה נקודה באמצע השנה הבאה
נזק בלתי הפיך למטוס הסולארי שניסה להקיף את העולם
סולאר אימפולס 2, המטוס הסולארי שהיה במשימה להפוך למטוס הראשון שמקיף את העולם ללא שימוש בדלקים פוסיליים, נאלץ לעצור את המסע שלו לעת עתה בהוואי לאחר שהסוללה שלו ספגה נזק בלתי הפיך. המסע עשוי להימשך מאותה נקודה באמצע השנה הבאה
צוות Solar Impulse 2 עם נחיתתו בהוואי. קרדיט: solarimpulse.com
הטיסה שוברת השיאים של המטוס הסולארי Solar Impulse 2 בין יפן להוואי התבררה כהרת אסון, לאחר שהצוות השוויצרי שמטיס את המטוס הכריז כי הסוללות של המטוס ספגו נזק בלתי הפיך וכי נדרש לקרקע את המטוס עד חודש אפריל 2016 על מנת לתקן אותו ולערוך את כל הבדיקות.
הטיסה של 35 אלף הקילומטרים מסביב לעולם החלה את דרכה ב-9 למרץ 2015 מאבו דאבי כשהטייסים השוויצרים ברטרנד פיקארד ואנדרה בורשברג מחליפים ביניהם את המושב על כיסא הטייס, והיא הייתה צפויה להגיע ליעדה בסוף השנה, חלק הדרך האחרון בין יפן להוואי כיסה מרחק גדול מהדרך- מעל ל-8,000 קילומטרים. לאחר החגיגות ההישג הגדול, התברר לצוות שההישג הביא בצידו גם תקלה: מערכת הבטריות העשויות ליתיום יוני בודדה יותר מדי, דבר שגרם לה להתחמם ולהיהרס.
בטיסה הארוכה של חמשת הימין בין יפן להוואי הטייס נאלץ להתמודד עם אתגרי מזג אוויר, שהכריחו אותו להתמיד בדפוס הטיסה שלו ולהישאר ער לילות שלמים. "אני מרגיש מרומם מהמסע הבלתי רגיל. טיפסתי לגבהים ששקולים לגובה של הר אוורסט חמש פעמים בלי הרבה מנוחה" אמר אנדרה בורשברג, שהטיס לבדו את המטוס. היעדים הבאים של המטוס הם הוואי לפניקס ומשם לניו יורק, אירופה, וחזרה לאבו דאבי.
"אף מטוס סולארי לא טס כל כך הרבה ואנחנו דוחפים את המטוס והטייס לגבולות שלהם מבחינת העייפות, מערכות הטיסה וניהול האנרגיה" אמר ברטרנד פיקארד, טייס סולאר אימפולס 2. המטוס מכוסה ב-17 אלף תאים סולאריים, והוא חייב להגיע לגובה של תשעה קילוטרים במשך היום כדי שיוכל לדאות בלילה. מהירות השיא שלו היא 140 קילומטר בשעה. מוטות הכנפיים של המטוס ארוכות משל מטוס ג'מבו, אבל הוא שוקל רק 2.3 טון, משקל ממוצע של מכונית.