תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
אוטובוס ראשון המונע בגז טבעי דחוס החל לפעול היום בישראל
מערכת תשתיות 9 ביוני 2015 16:43 אין תגובות

קואפרטיב אגד, חברת סופרגז ומכשירי תנועה יבואנית MAN יחלו היום, לראשונה בישראל, בניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס (CNG). מדובר באוטובוס שיפעל בשלב הראשון במסגרת נסיעות מיוחדות ולא בקווי שירות רגילים

Print Friendly, PDF & Email
אוטובוס ראשון המונע בגז טבעי דחוס החל לפעול היום בישראל

אוטובוס ראשון המונע בגז טבעי דחוס החל לפעול היום בישראל

קואפרטיב אגד, חברת סופרגז ומכשירי תנועה יבואנית MAN יחלו היום, לראשונה בישראל, בניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס (CNG). מדובר באוטובוס שיפעל בשלב הראשון במסגרת נסיעות מיוחדות ולא בקווי שירות רגילים

בתמונה הראשית: האוטובוס הראשון בישראל שיונע בגז טבעי דחוס ויפעל בחיפה. קרדיט: חברת אגד

בניסוי משתתפת חברת MAN יצרנית האוטובוס אשר הובא ארצה במיוחד. הניסוי צפוי להמשך שלושה חודשים. הניסוי מתקיים בשיתוף פעולה עם המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה שפועלת במשרד ראש הממשלה ובשיתוף משרד התחבורה. בשלב הראשון צפוי האוטובוס המונע בגז טבעי לפעול באזור מטרופולין חיפה, וזאת בשל הסמיכות למתקן הדחיסה של גז טבעי באלון תבור.

לדברי ניר לנדאו, מנהל אגף המשק באגד, "השימוש בגז הטבעי הדחוס נחשב "ירוק" ומפחית את פליטת המזהמים מהמנוע. בנוסף השימוש בגז הטבעי מוזיל באופן ניכר את עלות התפעול לאוטובוסים ויכול להוות חסכון משמעותי לאגד. לדבריו, "כמות האנרגיה שמפיק המנוע מליטר סולר שקולה ל- 1 קילו גז בשעה שעלות הגז הטבעי נמוכה בכ-30% ומכאן החיסכון".

"אגד שמח להיות מפעיל התחבורה הציבורית הראשון בישראל שבוחן הכנסת אוטובוסים מונעים בגז טבעי. בכוונתנו", אומר לנדאו, "לבחון בשבועות הקרובים את התנהגות האוטובוס החדש בתוואי דרך משתנה ובעומסי הפעילות של אגד. אם יוחלט בהמשך לרכוש אוטובוסים מונעים בגז אגד יצטרך להיערך בהקמת תחנות תדלוק לגז טבעי, בדומה לשינויים שעוברים בשנה האחרונה מפעלי התעשייה בישראל".

לדברי איל חנקין, מנכ"ל סופרגז:" תגליות הגז של ישראל יכולות לספק מענה תשתיתי וכלכלי ובשנים הקרובות התחבורה הציבורית יכולה להיות הרבה יותר ירוקה וכלכלית, וכתוצאה להביא לתרומה משמעותית הן לשיפור איכות האוויר והן להורדת יוקר המחיה. המעבר לגז טבעי מאפשר, בשנה האחרונה, למפעלי תעשייה רבים להפנות הון לפיתוח והשבחת החברות במקום לרכוש בו דלקים ואין לי ספק שאגד, וחברות התחבורה הציבורית הנוספות, יוכלו ליהנות מפירות דומים".

חנקין הוסיף כי "השימוש באוטובוסים המונעים בגז טבעי מקובל כבר כמה שנים במדינות רבות ברחבי העולם, דוגמת שוודיה, גרמניה, אנגליה, טורקיה, דובאי ועוד", לדבריו, "סופרגז השקיעה עד היום עשרות מיליוני שקלים בתשתיות גז טבעי ביניהן מתקן הדחיסה באלון תבור ומכליות ייעודיות להובלת הגז הדחוס למתקני פריקה ב"חצר הלקוח", בין אם במפעל או בתחנת תדלוק. יש לנו בארץ טכנולוגיה זמינה בהיבט התחברותי ולסופרגז יש את היכולת לתדלק את הרכבים ולשנע את הגז לכל מקום".

האירוע המשמח מגיע כחודש וחצי לפני כנס גזטק ותשתיות בנושא גז טבעי לתחבורה, שייערך ב-22 ליולי בסינמטק תל אביב. פרטים נוספים בקרוב!

[wysija_form id="4"]

Print Friendly, PDF & Email
cng MAN אגד גז טבעי גז טבעי דחוס תחבורה תחבורה בגז טבעי תחבורה בגז טבעי דחוס

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס