תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
דחיפה לענף התחבורה הירוקה בארץ: נחנכה מעבדת מנועי תאי דלק ושריפה פנימית
מערכת תשתיות 3 במרץ 2015 16:42 2 תגובות

מעבדת מנועים מתקדמת בתחום מנועי שריפה פנימית ותאי דלק נחנכה במכללת אפקה להנדסה. המעבדה הוקמה בשיתוף פעולה עם משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים וצפויה לשמש את הסטודנטים הלומדים במכללה במחלקה להנדסת אנרגיה וצפויה לקדם משמעותית את הלימודים בתחום

Print Friendly, PDF & Email
דחיפה לענף התחבורה הירוקה בארץ: נחנכה מעבדת מנועי תאי דלק ושריפה פנימית

דחיפה לענף התחבורה הירוקה בארץ: נחנכה מעבדת מנועי תאי דלק ושריפה פנימית

מעבדת מנועים מתקדמת בתחום מנועי שריפה פנימית ותאי דלק נחנכה במכללת אפקה להנדסה. המעבדה הוקמה בשיתוף פעולה עם משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים וצפויה לשמש את הסטודנטים הלומדים במכללה במחלקה להנדסת אנרגיה וצפויה לקדם משמעותית את הלימודים בתחום

בתמונה: אחד המנועים החדשים במעבדת המחקר. צילום: מכללת אפקה

חנוכת המעבדה היא שלב נוסף בשיתוף הפעולה שיזם המשרד עם מוסדות להשכלה גבוהה במסגרת קול קורא, שנועד לעודד לימודים שאינם אקדמאיים בתחום האנרגיה לטובת פיתוח המשק והביא גם לפתיחת מסלול לימודי תעודה להכשרת ממוני אנרגיה במכללה שהכשיר עד היום כ-100 ממוני אנרגיה. במסגרת שיתוף הפעולה, העניק המשרד 330 אלף שקלים לשדרוג המעבדות, ששימשו להקמת מעבדת אנרגיה נוספת במכללה. סך ההשקעה בשדרוג שתי המעבדות עומד על כ-800 אלף שקלים.

בטקס שנערך אתמול (ב') במכללה השתתפו מנהל אגף שימור אנרגיה במשרד האנרגיה, מר אדי בית הזבדי, מנכ"לית המכללה מירי אורן וראש המחלקה להנדסת אנרגיה ד"ר משה תשובה.

בתמונה מימין: אדי בית הזבדי ממשרד האנרגיה, נשיא המכללה פרופ' עמי מויאל וראש המחלקה להנדסת אנרגיה ד"ר משה תשובה. צילום: מכללת אפקה
בתמונה מימין: אדי בית הזבדי ממשרד האנרגיה, נשיא המכללה פרופ' עמי מויאל וראש המחלקה להנדסת אנרגיה ד"ר משה תשובה. צילום: מכללת אפקה

המעבדה תשמש בין היתר להוראה, התנסות עצמית ומחקר ולתמיכה בפעילויות תעשייתיות, והיא כוללת מנוע שריפה פנימית, דינמומטר, מערכת בקרה, ציוד לניטור גזי פליטה, תשתית לשימוש במגוון דלקים ומכשור מתאים לאיסוף, עיבוד וניתוח נתונים. כמו כן, במעבדה נמצאת מערכת תאי דלק חדישה, המאפשרת ניסוי במערכות המבוססות על מימן. כלי רכב המבוססים על תאי דלק נמצאים כיום בשלב ניסוי מתקדם באירופה ובארה"ב, והשימוש במימן הינו תחליף ידידותי יותר לסביבה ביחס לדלקים המבוססים על נפט ותזקיקיו.

מכללת אפקה להנדסה הייתה הראשונה בארץ שפתחה לימודי אנרגיה לתואר שני על פי תכנית לימודים שתואמה עם המשרד. כיום פועלים במכללה מסלול ללימודי הנדסה מכנית עם התמחות באנרגיה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בהתמחות הספק ואנרגיה ומסלול ללימודי תואר שני בהנדסת אנרגיה, בהם לומדים כ-340 סטודנטים.

על מנת לקדם הכשרת כוח אדם מקצועי בתחומי האנרגיה, המשרד מעניק מלגות לסטודנטים המקבלים את הכשרתם באחד מתחומי פעילות המשרד. בשנת 2014 הוענקו מלגות ל-11 סטודנטים בעלות כוללת של כ-3 מיליון שקלים.

פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה להנדסה: "תחום האנרגיה הפך בשנים האחרונות לנושא בעלת חשיבות רבה בכל העולם ובמשק הישראלי בפרט. אנו גאים על הקמת מעבדה חדשה למנועי שריפה בסיוע של משרד האנרגיה, המעבדה תשמש להוראה של סטודנטים לתואר ראשון במחלקה להנדסה מכנית וסטודנטים לתואר שני במחלקה להנדסת אנרגיה, לפרויקטי גמר של סטודנטים, מחקר של אנשי הסגל וסטודנטים ותסייע בידינו להכשיר מהנדסים איכותיים הנדרשים במשק הישראלי. המעבדה החדשה הינה מעבדה ייחודית ומתקדמת למנועי שריפה פנימית ומערכות תאי דלק מתקדמות (Fuel cell) לה חשיבות בסיוע למחקר הנוגע למציאת תחליפי נפט. מטרתה לאפשר לימוד מעמיק של עקרונות העבודה של מערכות אלו ולהוות תשתית מדעית טכנולוגית בתחום האנרגיה".

סילבן שלום, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: "השקעה בהשכלה גבוהה היא חלק בלתי נפרד מחזון המשרד לפיתוח משק האנרגיה הישראלי ותבטיח הכשרת מהנדסים מקצועיים יותר. אשמח לעודד שיתופי פעולה אקדמיים נוספים בעתיד, שמזניקים את איכות כוח האדם, מצעידים את המשק קדימה ומניבים פירות לכלל המשק".

[wysija_form id="4"]

Print Friendly, PDF & Email
אדי בית הזבדי הנדסה טכנולוגיית תאי דלק מחלקת הנדסה מכללת אפקה מנוע מנועים משה תשובה משרד האנרגיה עמי מויאל קלינטק שריפה פנימית תאי דלק תחבורה תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. Zamir Gavra הגב 4 במרץ 2015 בשעה 5:11

    מאז הדוקטורט שלי ב1975 אני עוסק במחקר של אגירה שנוע ואחסון של מימן לצרכי תחבורה.פרסמתי עשרות מאמרים והקדשתי זמן רב במו"פ במוסדות באקדמיה ובצעשיה בחו"ל בנושא.יש למצוא פריצות דרך טכנולוגיות שיאפשרו השמוש במימן כנושא אנרגיה .זה יעזור אקולוגית יחסוך בבלאי ויגדיל בטיחות.זמיר גברא 050-629-4062

  2. און בר-אב הגב 4 במרץ 2015 בשעה 6:47

    משהו טוב קורה כאן בתנופה קדימה

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד