דיוני ועדת הכלכלה בפגרת הבחירות: השבוע תדון הוועדה בהצעת החוק להגביר פיקוח ואכיפה בענף הגז הביתי – ובמסגרתה גם בתיקונים שיוזם היו"ר ברוורמן להסיר חסמים שמעכבים חיבור גז טבעי לתעשייה
השבוע תתכנס ועדת הכלכלה לדיון מיוחד בנושאי הגז הטבעי והגז הביתי
דיוני ועדת הכלכלה בפגרת הבחירות: השבוע תדון הוועדה בהצעת החוק להגביר פיקוח ואכיפה בענף הגז הביתי – ובמסגרתה גם בתיקונים שיוזם היו"ר ברוורמן להסיר חסמים שמעכבים חיבור גז טבעי לתעשייה
כיום מספר כפילויות רגולטוריות מונעות מהתעשייה להתחיל להשתמש בגז הטבעי. ב-CNG, הגז הטבעי הדחוס, יש ויכוח על נטילת האחריות בין משרד התחבורה למשרד האנרגיה ובבטיחות ההסבה של המפעלים יש ויכוח על האחריות בין מכון התקנים (שבאחריות משרד הכלכלה) לבין רשות הגז (של משרד האנרגיה).
על שתי הכפילויות המרכזיות האלה צפויה לדבר ועדת הכלכלה בכינוס הקרוב, למרות שעשרות אם לא מאות של רגולטורים כאלה מטילים קשיים על המפעלים, חברות ההסבה, חברות השיווק וחברות החלוקה בדרך של התעשייה לעבור לגז הטבעי. לאחרונה אתר תשתיות כתב כדוגמה על מפעל אחד שנתקל כרגע בקשיים בלתי אפשריים, ועל קשיי המשק הנמצא בסכנת קריסה באופן כללי.
ביום רביעי הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק הגז, העוסק בנושאי בטיחות ורישוי. ההצעה נועדה לטפל בפיקוח ואכיפה על חברות הגז, כדי למנוע אסונות.
בכוונת הוועדה לסיים בישיבה זו את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, ואף לדון בהצעת היו"ר ברוורמן לתקן את החוק ולהסיר חסמים רגולטוריים שמונעים מהגז הטבעי להגיע למפעלים במשאיות וכן חסמים המעכבים הסבת מפעלים לשימוש בגז טבעי.
היו"ר הגיש את הצעתו לאחר שבמהלך הדיונים התברר כי אמנם הגז הטבעי התגלה בישראל כבר ב-2009, אבל עד היום נהנים ממנו מפעלים בודדים בלבד, בשל ויכוח על סמכויות רגולטורים במשרד התחבורה ובמשרד האנרגיה והמים.
לקראת הדיון בנושא קרא היו"ר ברוורמן למשרדי הכלכלה והאנרגיה להירתם לטובת העניין ואמר: "אני מצפה מהשרים להתגייס לטובת אישור התיקונים, כדי שנוכל להביא, סוף סוף, את הגז הטבעי למפעלים. חיבור הגז הטבעי למפעלים יגרום להורדה משמעותית של יוקר המחייה והוא גם צעד הכרחי לשיפור כושר התחרות של המפעלים".
[wysija_form id="4"]