המשרד להגנת הסביבה ישקיע מיליוני שקלים בפרויקטים להפחתת השימוש ברכב פרטי. בין הפרויקטים: הרחבת "תל אופן" לכל אזור גוש דן, שאטלים לאזורי תעסוקה מרכזיים ואפליקציה לרוכבי אופניים בירושלים
המשרד להגנת הסביבה ישקיע 6 מיליון שקלים בהפחתת השימוש ברכבים פרטיים
המשרד להגנת הסביבה ישקיע מיליוני שקלים בפרויקטים להפחתת השימוש ברכב פרטי. בין הפרויקטים: הרחבת "תל אופן" לכל אזור גוש דן, שאטלים לאזורי תעסוקה מרכזיים ואפליקציה לרוכבי אופניים בירושלים
המשרד להגנת הסביבה יתמוך בפרויקטים לעידוד נסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית ושימוש באופניים במקום ברכב פרטי וזאת כחלק מיישום התוכנית הלאומית לצמצום זיהום אוויר, שאושרה בממשלה.
התוכנית, בה משקיע המשרד כשישה מיליון שקלים, צפויה לחסוך מאות אלפי נסיעות בשנה. התכנית תצא לדרך בעוד כמה חודשים והיא כוללת הקמת מערך שאטלים לאזורי תעסוקה, הרחבת פרויקט "תל אופן" (שרות השכרת האופניים בתל אביב), שדרוג שבילי אופניים והוספת עמדות וחניונים לאופנים. צמצום נסיעה בכלי רכב פרטיים לעבודה יביא להפחתה בזיהום האוויר ובצריכת הדלק, הקטנת העומס בכבישים וקיצור זמן ההגעה לעבודה.
תמיכת המשרד להגנת הסביבה ברשויות נקבעה על פי צפיפות האוכלוסין בערים, זיהום האוויר השנתי של חנקן דו חמצני הנפלט ממכוניות, והגשת תוכנית עירונית מפורטת, ע"י הרשות המקומית, לצמצום זיהום האוויר ושימוש בכלי רכב פרטיים בעיר. הערים שנכללות בפרויקט הן גבעתיים, חולון, רמת גן, פתח תקווה, תל אביב, בת ים וירושלים. גובה התמיכה נקבע על פי דירוג כלכלי-חברתי של העיר כאשר ערים בעלות דירוג נמוך זכו לתמיכה רחבה יותר.
הצבת תחנות להשכרת אופניים בגבעתיים, לדוגמה, צפויה לחסוך כ-200,000 נסיעות של רכבים פרטיים בשנה. פרויקט השאטל מתחנת הרכבת בפתח תקווה אל מרכז התעסוקה רמת סיב בעיר צפוי לחסוך כ-120,000 נסיעות בשנה. פרויקטים אלה מצטרפים לשורת יוזמות של המשרד למען הפחתת השימוש ברכב הפרטי כגון פיתוח אפליקציית טרמפים ייעודית לעובדי המדינה, פעילות למניעת כניסת כלי רכב מזהמים למרכזי הערים ועוד.
הפרויקטים שאושרו
עיריית גבעתיים – פרויקט "תל אופן" עמדות להשכרת אופניים – 750,000₪
עיריית חולון – פרויקט שאטל מתחנת הרכבת לאזור התעסוקה – 468,750₪
עיריית רמת גן – פרויקט "תל אופן" עמדות להשכרת אופניים – 750,000₪
עיריית תל אביב יפו – השלמת שבילי אופניים באזור התעסוקה (אזור מנחם בגין- חשמונאים- קרליבך), הוספת עמדות "תל אופן" והקמת 2 עמדות חנייה ייחודיות לאופניים – 750,000₪
עיריית חולון – השלמת שבילי אופניים וסימונם באזור תעסוקה ומסחר בעיר – 477,377₪
עיריית פתח תקווה – שאטל מתחנת הרכבת קרית אריה ואזור התעסוקה קרית סיב – 425,000₪
עיריית בת ים – פרויקט "תל אופן" עמדות להשכרת אופניים – 750,000₪
עיריית בת ים – שאטל מתחנת הרכבת לאזורי מסחר ותעסוקה בעיר – 750,000₪
עיריית ירושלים – שאטל מדרום העיר (שכונות הר חומה וגילה) לאזור התעסוקה בהר חוצבים – 374,400₪
עיריית ירושלים – הקמת מתקנים לעגינת אופניים, אפליקציה ומפת כיס לרוכבים – 200,447₪
כדאי שהמשרד להגנת הסביבה יבחן מדוע לא הוקמה תחנת רכבת לפרוורי ירושלים,
העיר מבשרת ציון (מס' התושבים בה עבר לפני 15 שנים את הנדרש להכרזת עיר)
והיישובים קרית יערים, אבו גוש, גבעת יערים, צובה, הר אדר, בית נקופה, מעלה החמישה, נווה אילן, יד השמונה, עין רפא, שורש, עין נקובא, בית מאיר, רמת רזיאל , צור הדסה.
מדוע 200000 תושבים צריכים להיכנס לתוך ירושלים כדיי להגיע לרכבת.
מומלץ לבחון הקמת תחנה ליד נחל כיסלון ליד מבשרת ציון.
ומה עם תחנת רכבת בצמוד לאזור תעשיה עתיר ידע בכפר סבא?
הרי יש מסילת רכבת בצמוד לאיזור, אפשר לצריך להקים תחנה לעתיר ידע ולמרכז G
אולי אינכם יודעים. אולי לא קראתם. אך בצרפת יש מהנדס שבונה מכוניות הממונעות באמצעות אוויר. אפס זיהומים!!! בכבוד, בברכה, אוריאל זוהר !!! הגיע הזמן להבין שיש אמצעים אחרים לגמרי, בעולם כולו, ורק אנחנו באיחור!!!