התמיכה מוענקת לחברות שעוסקות בסחר חוץ, הן יזכו לליווי שיווקי צמוד של הנספח המסחרי במדינת היעד וליועץ מטעם תכנית "כסף חכם" לכל משך פעילותם בתכנית, וזאת לצורך הגברת היצוא ועמידה ביעדי התכנית השיווקית שלהן לאותה מדינה
31 חברות יזכו לתמיכה בהיקף 11 מיליון שקלים ממשרד הכלכלה
מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אישר במסגרת המקצה הראשון של תכנית "כסף חכם" סיוע ל-31 חברות בהיקף של 11.2 מליון שקלים. במהלך מקצה זה הוגשו לתכנית 79 בקשות על ידי 57 חברות, מתוכן אושרו 39 בקשות ל-31 חברות
בתמונה הראשית: נפתלי בנט, שר הכלכלה
החברות שאושרו במסגרת המקצה, יזכו לליווי שיווקי צמוד של הנספח המסחרי במדינת היעד וליועץ מטעם תכנית "כסף חכם", לכל משך פעילותם בתכנית, וזאת לצורך הגברת היצוא ועמידה ביעדי התכנית השיווקית שלהן לאותה מדינה.
מטרת התכנית "כסף חכם" הינה השגת גידול משמעותי בהיקף המכירות של החברות המשתתפות בה בשווקים הבינלאומיים, תוך התמקדות בפיתוח היכולות השיווקיות בשוק יעד אחד או שניים אשר יוגדרו מראש.
במסגרת התכנית, מעניק מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה סיוע חלקי בהוצאות ייעודיות לשיווק מוצרים בחו"ל או לרכישת שירותים לקידום מאמצי השיווק בשווקי היעד, לרבות: איסוף מידע, ביטוח, הכשרה בתחום היצוא, הצגת המוצרים או השירותים כולל הקמת מתקן הדגמה מסחרי, הקמת מערכי שיווק והפצה לחו"ל, השתתפות בתערוכות וכנסים, איתור יועצים מקצועיים המתמחים בשווקי היעד, שימוש בכלי שיווק ומכירה אינטרנטיים, פרסום ותקינה.
על ההיקף הכספי המרבי של תכנית השיווק לחברה לעמוד על 1 מיליון שקלים, מתוכן ניתן על ידי מינהל סחר חוץ מענק של עד 50% מההוצאות. במקצה הראשון של התכנית הוקצה סך של 11.2 מיליון שקלים לחברות שזכו בסיוע.
אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה: "ראינו ביקושים גבוהים עם יעדי יצוא מגוונים. אין ספק כי תכנית זו תוכל לסייע לחברות הישראליות לממש את חזונן להתפתח בשווקים הבינלאומיים".