"אנחנו מאמינים שטכנולוגיית ה-CNG תהיה הפיתרון היעיל, החסכוני והידידותי ביותר לסביבה בעשור הקרוב כתחליף לבנזין וסולר בתחבורה", אמר היום (ג') גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז טבעי
מנכ"ל דלק גז טבעי: CNG יהווה בעשור הקרוב פתרון יעיל כתחליף לבנזין וסולר בתחבורה
בתמונה: גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז טבעי
"אנחנו מאמינים שטכנולוגיית ה-CNG תהיה הפיתרון היעיל, החסכוני והידידותי ביותר לסביבה בעשור הקרוב כתחליף לבנזין וסולר בתחבורה", אמר היום (ג') גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז טבעי, בכנס האנרגיה של "דה מרקר".
"צריכת הדלקים בתעשייה, בהשוואה לענף הרכב, היא קטנה יותר, ומה שנדרש כדי להעביר את ענף הרכב לגז טבעי הוא ודאות בנושא המיסים וודאות לגבי החזר ההשקעה עבור היזמים והלקוחות", הוסיף זילברמן והזכיר כי "על פי יעדי הממשלה, עד 2020 30% מתצרוכת הסולר בישראל אמורה לעבור לשימוש בגז טבעי. בימים אלו דלק גז טבעי מקימה את תחנת התדלוק הראשונה ב-CNG בצריפין ואנו ערוכים לספקו ללקוחות בכלל המשק".
התחנה הראשונה לתדלוק בגז טבעי דחוס, שתוקם בצריפין, תספק "ליטר גז טבעי בכ-50% ממחיר ליטר בנזין", כך הבטיח בנובמבר האחרון, מנכ"ל דלק ישראל הפורש, אבי בן אסאייג. תחנת התדלוק ומנפקת הגז הן סנוניות ראשונות לקראת הסדרת החסמים הרגולטורים והסטטוטוריים הכרוכים בכניסת הגז הטבעי לענף התחבורה. במסגרת הפרויקט יינתן פתרון לכלי רכב מונעי גז טבעי חדשים (OEM) ולכלי רכב שהוסבו לשימוש בגז טבעי. בנוסף, מקדמת "דלק גז טבעי" הקמת מתקן דחיסה רחב היקף של גז טבעי (CNG) במתקן פי גלילות באשדוד.
כמות כלי הרכב המונעים בגז טבעי גדלה בעשור האחרון בשיעור ממוצע של כ-23% בשנה, וכיום יש כ-16 מיליון כלי רכב המונעים בגז טבעי ברחבי העולם. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) מעריכה כי עד 2018 יוכפל היקף השימוש בגז טבעי לתחבורה ויעמוד על כ-100 BCM בשנה.