זאת על מנת למנוע כל עיכוב אפשרי בהקמה לאור ביקוש הבטריות שצפוי לעלות במידה ניכרת – החברה צריכה להיות מסוגלת לייצר חצי מיליון בטריות עד 2020
מפעל הבטריות הענק של טסלה: החברה מחפשת אחר שני אתרי הקמה
מנכ"ל טסלה אלון מאסק לא מחפש רק אתר אחד עבור מפעל הבטריות הענק העתידי של החברה – הוא מחפש שניים, כך מדווח בלומברג. בחירה זו נובעת מהרצון להימנע מתקלות של הרגע האחרון שיטרפדו את ההקמה, וכתוצאה מכך את אספקת הבטריות אליהן הביקוש הולך וגובר. טסלה הודיעה על כוונתה לבנות מפעל לייצור בטריות עוד בנובמבר.
החברה משתמשת בסוללת הליתיום-יון שפותחה עבור רכבים חשמליים ותוכניותיה לייצר שני דגמים חדשים יביאו להעלאה משמעותית בדרישה לבטריות – ובמילים אחרות טסלה צריכה להיות מסוגלת לייצר בטריות עבור חצי מיליון רכבים חשמליים עד 2020.
אתרים באריזונה, נוואדה וניו-מקסיקו הוצעו עבור המפעל החדש וכאמור העבודה תתחיל ככל הנראה בשניים מתוכם. הבחירה בשני מקומות אינה כה משונה כפי שהיא נשמעת שכן מאסק רמז שטסלה עלולה להזדקק ליותר ממפעל אחד בארצות הברית על מנת להתמודד עם הביקוש.
טסלה תוציא ככל הנראה כ-5 מיליארד דולר על בניית המפעל ותוכל להעסיק כ-6,500 אנשים – נתון משמעותי מאוד עבור האיזור שטסלה תבחר בו בסופו של דבר להקמה.
היתרון בייצור בטריות בקנה מידה כה גדול הוא הפחתה של 30 אחוז מהעלויות, דבר שיוכל לאפשר ייצור חסכוני למודל הבא של טסלה, שאמור להיות זול יותר מקודמו, מודל S.
תוכניות ההתרחבות של טסלה לא עוצרות במפעל הבטריות. החברה הודיעה לאחרונה כי תבנה מפעל לייצור מודל S בסין, ובכך תימנע ממיסי הייבוא הגבוהים במדינה. בנוסף, אמר מאסק לאחרונה, טסלה תקים רשת ארצית של תחנות הטענה בסין שתתמוך בהגעה הנוכחית של מודל S לשוק הסיני.