תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
קוגנרציה: בין טורבינת גז למנוע שריפה פנימית
מערכת תשתיות 2 במרץ 2014 17:33 אין תגובות

"במחזורי ייצור בקוגנרציה כדאי יותר להשתמש בטורבינת גז" – כך אמר אלי מץ, מנכ"ל מדי תעש בוועידת GASRECH בתל אביב. צפו בסירטון מהוועידה

Print Friendly, PDF & Email
קוגנרציה: בין טורבינת גז למנוע שריפה פנימית

קוגנרציה: בין טורבינת גז למנוע שריפה פנימית

בתמונה: אלי מץ בוועידת גזטק. צילום: גונן גלין

כתבת: איריס פוטרוך

"במחזורי ייצור בקוגנרציה כדאי יותר להשתמש בטורבינת גז", כך אמר אלי מץ, מנכ"ל מדי תעש, בהרצאתו במסגרת ועידת GASTECH ISRAEL 2014  שנערכה  בסינמטק בתל אביב ביוזמת ובביצוע פורטל 'תשתיות' ובשיתוף משרד המסחר האמריקני ונציבות הסחר האוסטרלית.

בפתח דבריו סיפר מר מץ על חברת מדי תעש שעוסקת בתכנון והפקת תחנות כוח וטורבינות המספקות אנרגיה למפעלים. "לא אחת אנחנו נתקלים בשאלה האם לבחור בטורבינת גז (תאי שריפה סטטיים שהגז נשרף בהם, מתפשט, עובר דרך המדחס ומסובב את הטורבינה) או מנוע שריפה פנימית (מנוע שבו פלאג עם ניצוץ חשמל מצית את הגז). שניהם מתקני המרת אנרגיה".

"למנוע שריפה פנימית יש נצילות חשמלית של 40%-48% ולמנוע טורבינה יש נצילות של 25%-33%. אם המתקן הולך להיות מאופיין בעיקר על ידי ייצור חשמל אז כנראה שצריך מנוע שריפה פנימית. במחזור קוגנרציה, בשונה ממחזור פתוח או מחזור קומביין, המנוע משמש גם לייצור קיטור/מים חמים/מים קרים.מנוע השריפה הפנימית ייתן 60-68 אחוזי נצילות אילו טורבינה תתן 70-75 אחוזי נצילות. זאת אומרת שמי שרוצה בעיקר קיטור צריך לבחור בטורבינה", סיכם מץ את המקרה שבן בהרצאה.

"בהשוואת הביצועים בין מנוע וטורבינה: טורבינה סופקת פי 3 יותר גזי פליטה, ופולטת גזי פליטה בטמפרטורה גבוהה ב-50 מעלות מזו של המנוע. מנגד, הטורבינה תייצר פי 4 יותר קיטור – אך צורכת יותר גז סגולי מהמנוע".

בנוסף, אמר מץ, יש לשקול עלויות: עלות הציוד של טורבינה גבוהה יותר ממנוע שריפה פנימית, אך צריכת הגז היא פי 2-3 מזו של מנוע שריפה פנימית.

מבחינת טמפרטורה, סיפר מץ, ביצועיה של הטורבינה יורדים כאשר טמפרטורת הסביבה עולה, אך המנוע ייתן הספק ייצור מלא עד 40 מעלות. מעל 40 מעלות תהיה הפחתהשל 2% בנצילות המנוע על כל עלייה בטמפרטורת הסביבה של 1 מע' צלזיוס. בעבודה בעומס חלקי של 50-75%, הטורבינה מפחיתה נצילות של 20%, לעומת המנוע שמפחית נצילות של 5-10%.

"כדי לשמור על נצילות קבועה של מתקן ממליץ מץ להתקין מספר מנועי גז שאם יעבדו רק חצי מהם תישמר היעילות המירבית, זאת לעומת מבנה בו תותקן טורבינה אחת שתעבוד בנצילות חלקית".

לסיום הרצאתו סיפר מץ על מספר פרויקטים של חברת מדי תעש, כגון תחנת כוח שמשרתת את בית החולים המרכזי בעיר אסן בגרמניה ומספקת קיטור, מים חמים ומיזוג אוויר, מרכזי אנרגיה במלון פלאזה בסינגפור ומרכז בנקאי בגרמניה, תחנות כוח בחיפה, ירושלים ועמק חפר, מפעל קוגנרציה ומפעל לייבוש מלח בספרד ופרוייקט שביצעה GE בשדה התעופה קלן בגרמניה, בו כל מערכת מיזוג האוויר מבוססת על מנועי גז.

Print Friendly, PDF & Email
GAS-TECH GASTEC אוסטרליה אלי מץ ארה"ב גז טבעי גז-טק גזטק ישראל מדי תעש קוגנרציה תעשייה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס